Pages

Tuesday, November 8, 2011

Ular tedung jatuh dari siling kedai

BERTUNGKUS-LUMUS...Eddie menangkap ular tedung selar di celah dinding kedai, kelmarin.
BERTUNGKUS-LUMUS...Eddie menangkap ular tedung selar di celah dinding kedai, kelmarin.

MELAKA: Seorang pemilik kedai gambar di Tanjung Kling, di sini, terperanjat besar apabila seekor ular tedung selar sepanjang hampir dua meter terjatuh dari siling sebuah bilik di kedainya, kelmarin.

Peniaga terbabit, Lu Chee Yang, 46, berkata ketika kejadian dia menuju tandas apabila suatu objek jatuh dari siling pada jam 2 petang di bilik khas mencuci gambar.


Dia terkejut apabila mendapati ia ular lalu berlari ke hadapan kedai.

“Saya rasa ular berkenaan datang dari kawasan semak tebal di belakang rumah kerana pernah terserempak haiwan berbisa itu.


“Saya berharap pemilik tanah berkenaan membersihkan semak-samun di situ bagi mengelak sarang ular.


“Saya bernasib baik kerana ular berkenaan jatuh ke lantai, bukan atas saya atau jatuh pada waktu lain dan saya tidak menyedari kehadirannya dalam kedai,” katanya.

Ular berkenaan ditangkap bekas anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM), Eddie Rizal Amiruddin, 32, yang berpengalaman lebih tujuh tahun dalam tugas itu sepanjang berkhidmat dengan JPAM.

myMetro | Ular tedung jatuh dari siling kedai:

'via Blog this'

No comments: