Pages

Saturday, September 10, 2011

Suami isteri maut kereta bertembung bas




KEADAAN kereta yang dipandu mangsa remuk selepas kemalangan dengan sebuah bas di Kilometer 47 Jalan Johor Bahru - Mersing, Kota Tinggi, semalam.


KOTA TINGGI 9 Sept. - Sepasang suami isteri maut apabila kereta mereka bertembung dengan sebuah bas yang dinaiki sekumpulan penuntut Politeknik Johor Bahru di Kilometer 47 Jalan Johor Bahru-Mersing, dekat sini hari ini.
Dalam kejadian pukul 9 pagi itu, mangsa, Abu Saribi, 62, dan isterinya, Zaharah Giser, 57, dalam perjalanan dari Felda Lok Heng Barat ke rumah anak mereka di Larkin Perdana, Johor Bahru difahamkan untuk mengambil kad pengenalan Abu yang tertinggal.
Pemangku Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Supritendan Suhaimy Hashim berkata, siasatan awal mendapati kemalangan itu berlaku apabila kereta Proton Iswara Aeroback yang dipandu Abu hilang kawalan lalu memasuki laluan bertentangan.
"Kereta itu lalu bertembung dengan bas tersebut dan mengakibatkan pasangan suami isteri itu tersepit dan meninggal dunia di tempat kejadian. Pemandu bas dan 30 penumpangnya tidak cedera," katanya.

No comments: