Pages

Monday, July 18, 2011

Tragedi ragut nyawa 3 beranak




SEORANG anggota polis melihat keadaan kereta Proton Wira yang terlibat dalam kemalangan di Lebuh Raya Utara-Selatan hingga mengakibatkan Zulkifle, Nur Nazirah dan Mohd. Adam maut kelmarin.


SERDANG – Hasrat seorang anak saudara untuk membaca surah Yasin ke atas bapa saudaranya yang nazak tidak kesampaian apabila dia bersama isteri dan anak lelaki tunggalnya maut selepas kereta Proton Wira yang dinaiki bersama tujuh lagi penumpang terlibat dalam kemalangan kelmarin.

Kejadian memilukan pukul 11.50 malam di Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran susur keluar Serdang menuju ke Seremban, di sini itu mengakibatkan Zulkifle Zainul, 29; isterinya, Nur Nazirah Sungip, 20, dan anak mereka, Mohd. Adam Danis, 2, maut akibat kecederaan parah di seluruh badan dan kepala.

Zulkifle yang merupakan pekerja kontrak di Jabatan Pemasaran, Utusan Melayu (M) Berhad dan anaknya meninggal dunia di tempat kejadian manakala Nur Nazirah menemui ajal di hospital.

Penumpang lain yang menaiki kereta itu, Nur Jumaatun Suhaida, 24; Nor Atikah, 19; Nur Effandi, 17; Khairuddin, 12; Muhammad Amirul Aiman Muhammad Nuralif, 5; Nurul Asyura Darwisyah Abdullah, 4, dan Nor Syahiratul Shafikah, 4, cedera dan dikejarkan ke hospital.

Nor Atikah dan Khairuddin parah tetapi stabil.

Difahamkan, sebelum kejadian, kesemua mangsa dalam perjalanan pulang ke rumah di Bangi untuk mandi selepas melawat bapa saudara Nur Nazirah yang nazak di Hospital Pusrawi di Jalan Tun Razak dekat sini. Selepas itu, mereka berhasrat pergi semula ke situ untuk membaca surah Yasin.

Mengimbau semula kejadian itu, Nur Effandi memberitahu, ketika kejadian dia sedang tidur dan terjaga selepas terdengar jeritan.

Katanya, sebaik membuka mata, dia mendapati kereta yang dipandu Zulkifle berpusing-pusing beberapa kali.

Kosmo! Online - Negara

No comments: