Pages

Monday, July 18, 2011

Jin punca rumah terbiar

MAKKAH: Terdapat khabar angin yang tersebar dengan meluas di kalangan penduduk Makkah mengatakan gangguan jin menjadi punca banyak bangunan dan kawasan perumahan ditinggalkan pemiliknya.

Menurut khabar angin, penduduk bangunan berkenaan yang terletak di beberapa daerah di bandar suci terbabit, terutama di pinggir bandar mengatakan mereka membatalkan hasrat menduduki kediaman itu selepas kuasa ghaib mengganggu mereka. Namun, terdapat pendapat berbeza di kalangan penduduk setempat. Kebanyakan mereka mengesahkan kehadiran sesuatu yang misteri di bangunan berkenaan. Keadaan ini mendorong sebilangan pemilik menjual hartanah mereka pada harga rendah. Terdapat juga laporan mengatakan sesetengah ejen hartanah menjadi dalang kepada khabar angin itu.


Penduduk, Muhammad Bazaid berkata, mudah untuk mengenal pasti bangunan terbiar yang sudah dihuni kuasa ghaib.

“Sesetengah bangunan dan hartanah di bandar raya ini dikenali dihuni jin. Penduduk sering mengatakan demikian,” katanya yang mendakwa keadaan itu dieksploitasi sesetengah ejen hartanah. “Mereka yang menyebarkan khabar angin itu dan meletakkan harga rendah pada hartanah itu. Kemudian mereka cuba membelinya pada harga lebih rendah berbanding harga pasaran,” katanya.


Seorang lagi penduduk, Majdi Habeeb memberitahu Arab News terdapat beberapa bangunan dan rumah tinggal di bandar raya ini selepas penghuni mendakwa diganggu jin.

myMetro | Jin punca rumah terbiar

No comments: