Pages

Thursday, July 14, 2011

Tempoh seminggu tebus mangsa


MAZLINA menunjukkan gambar bekas suaminya kepada anak mereka di skrin komputer di rumah mereka di Sungai Buloh kelmarin.


KUALA LUMPUR – Jika sebelum ini usaha menyelamatkan seorang rakyat Malaysia, Mohd. Nazaruddin Saidin, 38, yang diculik oleh kumpulan Abu Sayaf di selatan Filipina dikatakan kian tipis kerana penculiknya telah menutup pintu rundingan, perkembangan terbaharu semalam mungkin memberikan sinar baru.

Ia kerana orang tengah bagi kumpulan penculik itu dikatakan telah menghubungi keluarga mangsa kelmarin dan memaklumkan wang tebusan telah dikurangkan daripada 80 juta peso atau RM5.6 juta kepada hanya RM60,000.

Menurut bekas isterinya, Mazlina Mohamad, 38, sekiranya wang tebusan tidak dibayar dengan segera dalam tempoh seminggu, penculik terbabit mengugut akan menutup pintu rundingan.

“Saya sendiri baru mengetahui perkara ini daripada keluarga Mohd. Nazaruddin tetapi walau macam mana pun bagi saya jumlah sebanyak itu juga masih terlalu tinggi.

“Saya juga tidak mampu untuk membantu kerana pendapatan menjual kuih tidak seberapa dan hanya cukup untuk menampung kehidupan secara sederhana,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Kosmo! Online - Negara

No comments: