Pages

Friday, July 29, 2011

Mayat berulat dalam bilik

SENTUL: Misteri bau busuk dari sebuah rumah di Taman Wilayah, di sini terbongkar dengan penemuan mayat seorang wanita berulat dalam bilik tidur dengan kesan tikaman dipercayai dibunuh suaminya, petang kelmarin.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, polis yang tiba di tempat kejadian sebaik dimaklumkan mengenai kejadian itu kira-kira jam 5 petang menemui mayat wanita berusia 23 tahun dan berasal dari Indonesia lengkap berbaju tidur dipercayai mati lebih dari dua hari sebelum mayatnya ditemui.


“Siasatan awal, mangsa tinggal bersama suaminya dan ketika polis tiba di rumah berkenaan, suami mangsa sudah menghilangkan diri. “Pasukan forensik yang dihantar ke tempat kejadian turut menemui dua kesan tikaman pada belakang mangsa dan berkemungkinan mangsa dibunuh menggunakan pemutar skru berdasarkan penemuan bahagian hulu pemutar skru itu di sisi mayat,” katanya.

Katanya, ketika polis tiba, tiada orang di dalam rumah berkenaan selain pintu bilik tempat mayat ditemui berkunci dari dalam.


Polis kini giat memburu suami mangsa dan motif pembunuhan mungkin disebabkan masalah dalaman keluarga. Setakat ini, polis menyiasat kes berkenaan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana bunuh dan mayat dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat.

myMetro | Mayat berulat dalam bilik

No comments: