Pages

Friday, October 15, 2010

Perintah menutup aurat pikat Franklin

sumber

Sudah menjadi pemandangan biasa apabila warga Barat berkulit putih semakin ramai memilih untuk menganut Islam walaupun sering dipandang negatif oleh kebanyakan warga Barat itu sendiri. - Gambar hiasan


DALAM usia yang sangat muda, Franklin Isa-Ali Taveras II berbangga kerana menjadi seorang mubaligh Kristian yang disegani kawan dan rakan.
Oleh kerana di kolejnya ramai yang menganut pelbagai agama malah tidak kurang yang atheis, semua itu memberikan kesempatan kepadanya untuk menyebarkan Kristian.
"Namun apabila berhadapan dengan mereka yang menganut agama lain selain Kristian, memerlukan saya mengenali agama-agama tersebut, sama ada Hindu, Buddha mahupun Islam," kata Franklin.
Franklin 25, anak kelahiran Queens, New York, berbangsa campuran Dominica dan Puerto Rico, membuka segala pintu mindanya untuk mengenali Islam walaupun dengan niat yang agak serong.
Namun yang berlaku adalah sebaliknya. Minda yang terbuka itu telah menyebabkan beliau mula menerima Islam.
"Tidak sekadar minda malah hati saya mula tertarik terhadap Islam, kerana apabila kita membaca, terutamanya al-Quran, semua persoalan terjawab dalam kitab itu tanpa sebarang tabir yang menghalang. Kita seolah-olah dapat berbicara terus, bersoal jawab dengan tuhan.
"Malah saya sangat setuju apabila Islam meminta agar kaum wanita menutup sebahagian besar tubuh badan mereka. Tahu sahajalah di New York ini, kebanyakan wanitanya seolah-olah sedang mengiklankan diri mereka sendiri bagai zagat (terlalu menarik untuk seks) kepada kaum lelaki," katanya.
Tetapi seorang teman Kristiannya, Miguel mengingatkan semula Franklin mengenai tuhannya, tuhan yang selama ini dipuja, disembah dan patuh terhadapnya.
"Saya terpaksa bersetuju dengan Miguel kerana walaupun Islam itu mungkin agama yang benar berbanding Kristian tetapi dengan memeluk agama itu akan menyebabkan saya melupakan Jesus.
"Saya tidak mahu kehilangan Jesus dalam hidup saya," kata Franklin.
Sebagai jalan untuk Franklin keluar daripada persoalan yang rumit ini dia terus memohon dan berdoa kepada tuhan.
"Selama dua minggu saya berdoa dan terus berdoa siang dan malam. Akhirnya saya berasa agak pelik apabila saya banyak persoalan mula timbul," katanya.
Namun yang agak pahitnya kini, sejak dari itu juga Franklin mula kehilangan kawan yang seagama dengannya kerana beliau sering dilihat bersama al-Quran.
"Ini menyebabkan mereka merasa tidak senang dan berkata tidak lagi mahu berkawan dengan saya yang mula menyembah agama syaitan," katanya.
Namun kehilangan kawan itu menyebabkan Franklin semakin kuat mempelajari Islam.
"Saya sedar tidak ada sesiapa yang dapat membantu saya ketika ini kecuali, tuhan. Lalu saya memohon kepada-NYA. Tolong tunjukkan kepadaku, agama manakah yang benar," katanya.

No comments: