Pages

Tuesday, May 11, 2010

Wahaby Samakan Islam Dengan Kristen & Yahudi


 by salafytobat

Wahhabi (DrMaza) Samakan Islam Dengan Kristian (BERBUKTI)

WAHHABI DAN BADUTNYA DALAM BANYAK TULISAN MEREKA SAMAKAN AGAMA ISLAM YANG MURNI INI DENGAN AGAMA KRISTIAN YANG BATIL LAGI SALAH. INI ADALAH BUKTI WAHHABI TURUT BERSEKONGKOL DENGAN KRISTIAN KAFIR SELAIN BERAKIDAH MIRIP YAHUDIYAH
-Sebelum ini saya (Abu Syafiq) pernah membongkar dengan bukti bahwa Wahabi Rasul Palsu pernah memuji agama Kristian dan Yahudi dengan dakwaannya kedua agama itu adalah agama Tauhid yang benar, sila lihat: 
( http://abu-syafiq.blogspot.com/2007/11/rasul-dahri-anuti-agama-yahudi.html )
Mohd Asri Bin Zainul Abidin dan Wahhabi lain sering mengajak umat Islam supaya mengakui agama Yahudi dan Kristian. Lihat sahaja dalam ucapanya Wahhabi dan tulisan-tulisan mereka sudah pasti banyak menyokong agama Kristian dan menyindir pula umat Islam dengan gelaran kolot, dunggu dan maki-hamun yang lain.
Dalam buku tulisan Mufti Perlis Mohd Asri Zainul Abidin yang berjudul Bid’ah Hasanah Istilah Yang Disalah Fahami pada mukasurat 6 Mohd Asri menyatakan Agama Islam ini wajahnya adalah sama dengan agama Kristian, seperti mana agama Kristian itu benar kemudian diubah menjadi bid’ah begitu juga Islam hendak diubah, demikian kenyataan Asri yang amat jelas dia menyamakan agama Islam dengan agama Kristian.
Perhatikan apabila Drmaza mendakwa “wajah Islam cuba diubah seperti mana diubah wajah Kristian” dan renungkan dengan keadaan agama Kristian itu sendiri adakah ia benar sebelum diubah??!
Hakikatnya agama Kristian tidak pernah benar dan walaupun diubah ianya diubah dari tidak benar kepada yg lebih tidak betul!.
(Lihat kitab Asri discan di atas)
Pembaca sekalian….
AGAMA YAHUDI DAN KRISTIAN BUKAN AGAMA TAUHID DARI ALLAH SAMAADA DAHULUNYA ATAU TERKEMUDIAN, TIDAK PERNAH LANGSUNG AGAMA YAHUDI DAN KRISTIAN DIAKUI OLEH ALLAH SEBAGAI AGAMA TAUHID, TIDAK PERNAH, TETAPI MOHD ASRI UFTI PERLIS MENGAKUINYA DAN MENGADA-ADAKAN FAKTA DUSTA LAGI PALSU TANPA APA-APA BUKTI SAMAADA DARI ALQURAN MAHUPUN HADITH NABAWI.
Buktinya Allah berfirman dalam surah Al-Imran memberitahu bahawa agama dari Allah dan agama yang diredhoi olehNya hanyalah agam Islam sahaja, bukan agama Yahudi mahupun Kristian :
85. Dan sesiapa Yang mencari ugama selain ugama Islam, maka tidak akan diterima daripadanya, dan ia pada hari akhirat kelak dari orang-orang Yang rugi.
Allah ta’ala menjelaskan lagi dengan firmanNya dalam surah Al-Imran:
19. Sesungguhnya ugama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah Islam. dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) Yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai ugama Islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan Yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki Yang ada Dalam kalangan mereka. dan (ingatlah), sesiapa Yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka Sesungguhnya Allah amat segera hitungan hisabNya.
Minda Mufti www.vs-drmaza.blogspot.com
From : http://abu-syafiq.blogspot.com/

No comments: