Pages

Wednesday, May 19, 2010

tsar rusia


The Emperor of Russia
Gereja Ortodoks berasal dari Constantinople yang ditubuhkan oleh Emperor Constantine – Paus pertama. Setelah kejatuhan Emperor Constantine di Turki, mereka telah berpindah ke Moscow. Emperor Constantine membina sebuah ibu kota baru dan sebuah dinasti baru untuk Empayar Rom. Constantine adalah Rom ke-2. Ketika Constantinople jatuh, Moscow dikenali sebagai Rom ke-3.
Para Jesuit memasuki Rusia dari awal berusaha untuk menggulingkan gereja Ortodoks dan bermulalah Revolusi di seluruh dunia sehingga terjadinya Perang Dunia Pertama. Kemuncak kepada Revolusi apabila berlakunya pembunuhan Kaum Yahudi pengikut Gereja Ortodoks ini.
Maharaja di Constantinople menyebut dirinya sebagai Maharaja Rom walaupun mereka bertutur dalam Bahasa Greek dan tinggal di bahagian timur Empayar itu.
Maharaja di Rom telah digantikan dengan Paus dan pengikut Paus dikenali sebagai orang Latin …. bangsa Latin utama adalah: Itali, Perancis, dan Iberia (terletak di barat daya Eropah dan termasuk negara-negara Portugal, Sepanyol, Andorra dan Gibraltar dan wilayah kecil Perancis).
Semua orang Kristian sejati Timur dan Barat – awalnya menyebut diri mereka KATOLIK yang bermaksud UNIVERSAL bertentangan dengan perkumpulan Yahudi  tempatan dan terhad pada orang Yahudi maupun penganut agama sahaja.
Ketika Rom dan Constantinople terpecah kepada dua bahagian sekitar tahun 1054, gereja Latin mengambil kembali nama KATOLIK sementara Greek memakai nama Ortodoks yang bermaksud berpegang pada keyakinan yang mapan.
Pada masa berlakunya Reformasi, nama baru diberikan kepada mereka yang mengikuti ajaran Alkitab sendiri dan menolak tuntutan Rom …. Mereka disebut Protestan. . . tetapi mereka sebenarnya adalah KATOLIK dan Kristian Ortodoks.
Constantinople jatuh ke Tangan Turki pada tahun 1453
Pertempuran sengit yang diperangi oleh paus untuk menakluk Rom ke-2 kepada jemaat Latin. Semasa Perang Salib pada tahun 1204M orang Latin menyerang Constantinople dan bandar itu hancur samasekali.
Akhirnya pada tahun 1453, kepausan menggunakan Turki untuk menamatkan Dinasti Constantinean Rom. Pada masa itu telah terjadi ketidaksefahaman di antara Rom dan Constantinople. Gereja Latin mula memainkan peranan untuk menggulingkan Maharaja Rom Timur. Akhirnya pada tahun 1453, mereka menjadikan Empayar Uthmaniyyah untuk menawan Constantinople. Setelah kekalahan itu gereja Ortodoks berpindah ke Moscow dan menjadi Romke-3.
Gereja Ortodoks memelihara manuskrip dari Perjanjian Baru Greek …. Penaklukan Constantinople oleh Turki menyebabkan ramai sarjana melarikan diri ke Greece,Itali membawa manuskrip-manuskrip Perjanjian Baru itu bersama mereka.
Erasmus dari Rotterdam menggunakan naskah-naskah kuno yang sebenar untuk mempersiapkan edisi Bahasa Latin dan Greek Perjanjian Baru.
Saint Martin Luther dan para reformator lain yang menggunakan edisi Latin dan Greek Erasmus untuk menterjemahkan Alkitab ke dalam bahasa yang hidup dari Eropah
Setelah penaklukan Konstantinopel oleh orang Turki, Gereja Ortodoks berpindah ke Moscow dan Moscow dikenali sebagai Rom ke-3.
Penguasa Rusia pada masa itu mula dikenali dengan nama Tsar yang bermaksud Caesar. Caesar adalah Title kepada Maharaja Rom di Constantinople.
Ivan IV, Tsar atau Caesar Rusia pertama !
Ivan Vasilyevich adalah penguasa Russia pertama yang menyebut dirinya Tsar atau CAESAR …. Ini adalah kerana dia melihat dirinya sebagai pengganti dan pelindung Gereja Ortodoks Greek yang melarikan diri dari Constantinople.
Ivan The Terrrible sebenarnya tidaklah begitu MENGERIKAN. . .  sebelum Jesuit berusaha meracuninya.
PerkahwinanNya dengan Anastasia Romanovna menubuhkan Dinasti Romanov yang berlangsung sehinggalah digulingkan ketika Revolusi Bolshevik pada tahun 1917.
Pembentukan hubungan baik dengan Inggeris sudah cukup untuk memenangi bagi dirinya dari permusuhan abadi para Jesuit yang bertekad untuk menawan negara itu dengan tanpa disedari melalui “Invincible Armada”.
Pencerobohan Napoleon Rusia pada tahun 1812

Perkara Ini adalah sangat sukar bagi Jesuit untuk menembusi Ortodoks Rusia dari dalam, jadi usaha pertama mereka dengan menggulingkan dari luar yang dilakukan oleh Jesuit terhadap Napoleon Bonaparte.
Setelah ia dimahkotakan Maharaja Perancis, Napoleon memutuskan untuk menakluki Rusia untuk kerajaannya. Pada tarikh 22 Jun 1812, dia melancarkan serangan besar-besaran ke atas Rusia dengan lebih dari setengah juta tentera dari Perancis dan negara-negara lain sebagai pengikutnya.
Bonaparte’s Grande Armee benar-benar mejadikan semuanya jalan ke Moscow. Tentera Perancis melakukan kemusnahan dengan merompak dan membakar bandar-bandar yang dilaluinya. Pada ketika itu Alexander tidak bersedia untuk menyerah walaupun bandar keduanya telah jatuh. Tsar Alexander I menolak untuk berunding tetapi melawan terus dan Napoleon selepas beberapa ketika terpaksa untuk berundur kembali ke barat. Yang terjadi selanjutnya adalah kehancuran total tentera Napoleon, salah satu bencana terbesar dalam sejarah ketenteraan.
Ketika Napoleon sampai ke Moscow dan membakar bandar itu, Tsar mempunyai kebangkitan rohani yang besar dan menunjukkan sifat sebenarnya terhadap Napoleon Bonaparte:
‘Placing myself firmly in the hands of God I submit blindly to His will’, he informed his friend Golitsyn from Radzonow, on the Wrkra. ‘My faith is sincere and warms with passion. Every day it grows firmer and I experience joys I had never known before….It is difficult to express in words the benefits I gain from reading the Scriptures, which previously I knew only superficially… All my glory I dedicate to the advancement of the reign of the Lord Jesus Christ.‘ (Palmer, Alexander I Tsar of War and Peace, p.260).
Napoleon kembali di Perancis bersama ‘Grande Armee’-nya yang dikurangkan dengan 570.000 tentera yang terbaik …. Dia terpaksa turun takhta dan Alexander berhati-hati dalam membiarkan orang-orang Perancis memilih kerajaan mereka sendiri.
Tentera Sekutu Rusia menang dan memasuki Paris pada Mac 1814, diketuai oleh Tsar Alexander. Terinspirasi oleh iman Alexander mencadangkan ‘a Holy Alliance of peace and Christian charity’ di antara semua negara Eropah. Tetapi United Kingdom, Kota Vatican dan Turki menolak untuk menandatanganinya.
Sistem Monarki itu dikembalikan ketika Bourbon Raja Louis XVIII meyakinkan Tsar bahawa ia akan menghormati hak-hak berperlembagaan rakyat Perancis.Tsar The Great ini benar-benar ngeri dengan pembunuhan perang Napoleon jadi dia mencadangkan perjanjian persahabatan di antara semua negara-negara Eropah yang disebut “Holy Alliance”. Perikatan ini adalah untuk menanamkan kebajikan amal Kristian dan keamanan dalam kehidupan politik Eropah.
Bersama dengan British Bible Society, dia menetapkan terjemahan dan pengedaran Alkitab di seluruh Rusia. Ini menimbulkan kebencian yang amat sangat oleh Jesuit terhadap Tsar. Akhirnya ‘Holy Alliance’ dan pengedaran Kitab Suci berakhir dengan kematian mengejut Tsar disebabkan keracunan pada tarikh 1 Disember 1825, di bandar Taganrog, Rusia .
Grigori Rasputin—the Mad (Jesuit) Monk!!

Rasputin
Grigory Efimovich, kemudian dikenali sebagai Rasputin dilahirkan dalam sebuah keluarga petani pada 10 Januari 1869 di Pokrovskoye, sebuah desa yang terletak di wilayah Tobolsk, Siberia.
Dia mendapat reputasi tempatan sebagai seorang penasihat atau seorang guru yang suci, pengembaraan beliau membawanya jauh di luar Russia sehingga Semenanjung Athos di pantai Greek dan bahkan pernah sampai ke Baitulmaqaddis.
Grigori Rasputin Yefimovich – The Mad Monk -namanya sendiri menggambarkan tentang karektor beliau. Di Rusia ianya merupakan mimpi ngeri bagi sesiapa yang tahu perihal dirinya sehinggakan orang-orang tua di sana ingin menakutkan anak mereka, mereka akan menyebut nama Rasputin supaya anak-anak mereka tidak melakukan perkara yang yang di larang,ianya juga membayangkan seperti seekor hantu yang kelaparan yang sedang mencari mangsanya.
Rasputin seorang misteri, pandangan anehnya disebut Khlysts atau Khlysty iaitu seorang Jesuit tetapi membawa aliran yang berbeza:
“Pecahan golongan Khlysty menarik kekuatan terbesar di dalam misteri ini dan dalam rangka memelihara misteri ini, untuk melindungi kebenaran dari pencemaran apapun, pengasas doktrin baru menentukan bahawa pengikutnya harus mengamati keimanan palsu Gereja Ortodoks bahkan membezakan diri mereka dengan semangat khusus dalam ketaatan”
Pada tahun 1903, Rasputin tiba di Saint Petersburg di mana ia memperoleh reputasi secara berperingkat sebagai starets (orang suci) dengan kebolehan yang aneh.
St Petersburg merupakan pusat kekuasaan Russia dan tempat paling hampir untuk mendekatkan diri kepada Tsar dan keluarganya.Pada masa itu Pemerintahan adalah di bawah Emperor Nicholas II dan Keluarganya.
Keluarga kerajaan Rusia telah mewarisi tradisi memberi perhatian kepada orang-orang suci untuk mendapatkan nasihat dan campur tangan mereka dalam banyak hal termasuk dalam menentukan pewaris ketakhtaan Russia.
Kawalan sepenuhnya Rasputin ke atas Nicholas dan Alexandra
Pada awal Perang Dunia I, Rasputin menasihati Tsar untuk menimbulkan bencana-bencana di medan perang yang mengarahkan kepada pengeluaran kewangan Russia.
Pengaruh Rasputin semakin mendapat tempat di kalangan masyarakat Rusia, dalam perihal Bishop dan juga di arena politik. Setelah 1911 pejabat-pejabat kerajaan dilantik semula dan sebahagian besar adalah mereka yang kurang cekap. Perang Dunia I pada tahun 1914 di dalam konflik ini, tentera Empayar Rusia dikerahkan bertentangan dengan orang-orang dari Jerman dan Austria. Ketika Maharaja Nicholas II pergi ke depan untuk mengambil alih komando peribadi di musim gugur 1915 Rasputin menjadi orang yang berpengaruh dalam menentukan kerajaan dan menasihati Alexandra pada urusan dalaman.
Pembunuhan Rasputin pada tahun 1916

Seperti juga di dalam kes David Riccio di Scotland, 2 orang patriotik Russia bernama Prince Felix Yusupov dan Grand Duke Dmitri Pavlovich memutuskan untuk menyingkirkan Rasputin dalam rangka untuk menyelamatkan negara mereka. Keadaan yang meragukan ini di sebabkan mereka tahu bahawa Rasputin seorang Jesuit yang menyamar dan mereka juga tahu ia adalah ancaman untuk keluarga kerajaan dan bangsa.
Pada tarikh 16 Disember 1916 dia dipujuk untuk menghadiri Moika Yusupov’s Palace dan melayani sejumlah besar hidangan tetapi isnya gagal dibunuh  sehinggalah ia ditembak beberapa kali dan tubuhnya dicampak ke dalam Sungai Neva.
Pengaruh Rasputin terhadap keluarga di Raja ikut bertanggung jawab di atas ketidakpuasan yang menyebabkan jatuhnya monarki dalam pergolakan dalam negeri yang serius dan kemuncaknya pada Revolusi Bolshevik tahun 1917.
Revolusi Rusia pada tahun 1917 adalah balasan atas pembunuhan Rasputin!
Pembunuhan Rasputin merupakan tamparan besar untuk aliran Jesuit untuk menukarkan fahaman Bangsa Rusia. Mereka kehilangan orang yang penting yang boleh menghasilkan pewaris takhta kerajaan yang bersekongkol dengan Katolik Rom.
Setiap kali bangsa menutup pintu untuk Jesuit hasilnya selalu rejim ateis untuk mengambil tempatnya. Di Inggeris, selepas Revolusi Agung mereka memperkenalkan ateisme dengan ajaran Charles Darwin. Pola yang sama diikuti di Rusia dengan Revolusi Bolshevik pada tahun 1917
Selepas kematian Rasputin, Jesuit memperkenalkan rejim ateis berdasarkan komunisme atau Leninisme Marxsis. Sangat mudah untuk mengatakan bahawa Jesuit berada di belakang Revolusi kerana “Komunis” mengguna pakai kalendar Gregory Paus.
Para Jesuit bergabung dengan rejim “Komunis”  untuk menyingkirkan Tsar dan keluarganya. Hal ini terjadi pada tarikh 17 Julai, 1918 ketika semua keluarga secara brutal ditembak dan tubuh mereka dibuang ke sebuah mineshaft. Dengan berkuasanya rejim Komunis , Russia sekarang secara rasmi ateis dan ini membuka jalan bagi pencerobohan ke atas Rusia oleh kuasa lain. Kali ini oleh Nazi Jerman untuk menyingkirkan fahaman agama Ketuhanan Russia!
Di sebalik Tabir Revolusi
Terdapat berbagai cerita mengenai Konspirasi mengenai Revolusi Bolshevik dan sering dikaitkan dengan nama-nama Yahudi sebagai dalang yang mencetuskan revolusi ini. Bolshevik adalah kumpulan parti politik majoriti dalam misi penting itu dan dari sinilah diambilnya nama mereka. Mereka akhirnya menjadi Parti Komunis Kesatuan Soviet. Bolshevik berkuasa di Rusia selama fasa Revolusi Oktober daripada Revolusi Rusia pada tahun 1917 dan kemudian menubuhkan Kesatuan Soviet.
Parti Bolshevik
Di antaranya yang sering dilihat terlibat dalam konspirasi ini adalah Jacob Schiff, senior partner di Kuhn, Leob & Co, dan bapa mertuanya dari saudara Max Warburg Felix juga membantu membiayai Leon Trotsky. Menurut New York Journal-Amerika 3 Februari 1949: ” Hari ini dianggarkan oleh cucu Jacob, John Schiff, bahawa dia manyalurkan sekitar 20.000.000 dolar untuk kemenangan akhir Bolshevisme di Rusia.”
Penyertaan Schiff dalam Revolusi Bolshevik itu terkenal di kalangan Allied intelligence pada saat itu. Kemudian bukti menunjukkan bahawa bankrolling Bolshevik dikendalikan oleh sindiket banking antarabangsa selain Schiff-Warburg termasuk juga kepentingan Morgan dan Rockefeller. Dikatakan ada dokumen menunjukkan bahawa organisasi Morgan menempatkan sekurang-kurangnya $ 1 juta di Red revolutionary kitty. Para juru bayar dana tersebut di Petrograd di mana Revolusi bermula adalah Lord Alfred Milner, kepala rahsia “Round Table” Kumpulan yang disokong oleh Lord Rothschild. De Goulevitch mendedahkan bahawa:
“Dalam wawancara peribadi saya diberitahu bahawa lebih daripada 21 juta rubles dihabiskan oleh Lord Milner dalam pembiayaan Revolusi Rusia”
Revolusi Bolshevik terjadi bukan kerana rakyat tertindas bangkit melawan eksploitasi bos sebagai komunis mengabadikan kebohongan besar, tetapi kerana orang yang sangat kuat di Eropah dan Amerika Syarikat menghantar Lenin di Switzerland dan Trotsky di New York ke Rusia untuk menetapkannya.
Di dalam pendapat yang lain pula mengatakan para pencatur di sebalik pengambilalihan komunis di Russia tidak mempunyai nama Yahudi. Mereka ini berada di Berlin dan mereka perancang dari Jerman. Seperti yang berlaku, kepala arkitek Revolusi Bolshevik itu tak lain adalah Menteri Luar Negeri Jerman, Arthur Zimmermann. Semasa Perang Dunia Pertama Bahagian Politik, Kementerian Luar Negeri Jerman telah menyusun rencana untuk membawa revolusi kepada Rusia. Itu adalah idea Zimmermann’s. Dari 1915-1917, German Secret Service mula menguatkan parti sosialis dari semua pihak. Baron von Gisbert Romberg, Menteri Jerman di Switzerland, mendesak bahawa Kaiser agar menyalurkan bantuan kewangan di belakang Lenin dan kaum Bolshevik-nya. Count Diego von Bergen, pegawai Jerman yang bertanggung jawab atas subversi politik di Russia, percaya bahawa jumlah wang yang cukup besar boleh membawa Lenin berkuasa.
Selain daripada sejumlah gambar Jerman dan dokumen mengenai perkara itu, Counter Intelligent Perancis mengesan persekongkolan antara Lenin dan Kaiser pada Mac 1917. Pejabat perisikan Kerajaan Sementara Rusia juga menemukan bukti Bolshevik bersekongkol dengan Jerman pada bulan Julai 1917. Setelah mengetahui bahawa sejumlah besar wang disalurkan kepada orang-orang Lenin di Rusia melalui Bank Siberia di Petrograd. wang ini dikesan kembali melalui Scandinavia ke Empayar Jerman. Karena penemuan ini, Lenin menyembunyikan diri bergerak secara  Underground untuk mengelakkan penangkapan beliau sebagai agen Jerman.
Mengapa Jesuit begitu tertarik di Rusia? Rusia adalah Pusat dari Gereja Kristian Ortodoks.Ianya dianggap musuh kepada Rom yang menolak pengajaran Katholik Rom. Pembentukan sebuah rejim komunis dan tidak toleran terhadap agama boleh berfungsi sebagai batu loncatan untuk penghancuran Gereja Ortodoks.
Vatican mengecam dengan keras melawan Bolshevisme. Maka kaum Bolshevik di Kremlin dan diplomat Vatican di Rom memulakan perundingan rahsia di mana Lenin telah bersetuju dengan Paus. Beberapa orang ahli gereja yang dipimpin oleh Amerika dihantar ke Bolshevik Russia, menyamar sebagai misi bantuan kelaparan untuk mengaburi mata umum.
Nazi Jerman menyerang Rusia pada tahun 1941
Pada abad ke-11 Benjamin dari Tudela telah menjumpai banyak komuniti Yahudi makmur di Greece. Sekitar 1400 orang Turki menduduki Greek. Yahudi Hungary datang ke Greek untuk mengelakkan penganiayaan berikut Black Death.
Portugal mengusir orang-orang Yahudi yang datang ke Greek. Mereka diikuti oleh orang-orang Yahudi diusir dari Sicily Itali dan Apulia, dan pada 1648 tiba pelarian Yahudi yang melarikan diri dari pembunuhan Cossack. Sultan Turki pernah berkata, “Mereka mengatakan bahawa para penguasa Kristian yang bijaksana. Tapi bagaimana mereka dapat bijaksana jika mereka mengusir orang-orang Yahudi yang memperkaya saya? “
Pada 22 Jun 1941-tepat 129 tahun dari pencerobohan Napoleon, tiga juta tentera Jerman menyerang Kesatuan Soviet. Pencerobohan ini yang disebut Operasi Barbarossa, merampas sejumlah besar wilayah termasuk negara-negara Baltik, Belarus, dan Ukraine.
Hitler seorang Jesuit dalam keturunan dari neneknya, Maria Anna Schicklgruber, yang telah diperkosa ketika bekerja di istana Rothschild di Austria. Hitler menandatangani concordat dengan Vatican pada tahun 1933 dan pasti akan dikembalikan Negara-negara kepausan jika ia telah memenangi perang.
Swastika(lambang Nazi) dan Skull and Bones adalah simbol Jesuit. Perkataan “swastika” berasal dari bahasa Sanskrit svastika – “su” yang bermaksud “baik,” “asti” yang bermaksud “menjadi”, dan “ka” sebagai suatu akhiran.Semenjak Nazi menggunakan simbol ini, swastika telah digunakan oleh banyak kebudayaan sepanjang 3.000 tahun terakhir untuk mewakili hidup, matahari, kekuasaan, kekuatan, dan kemenangan.
Alasan pertama mengapa Nazi menyerang orang Yahudi dan bersumpah untuk memusnahkan mereka secara fizikal dan rohani adalah kerana ajaran-ajaran Alkitab, baik Taurat dan Perjanjian Baru merupakan yayasan seluruh sistem etika Kristian.
Keyakinan Nazi menyimpang dapat dilihat dalam banyak gerakan fasis yang lain. Kumpulan-kumpulan neo-fasis banyak pada hari ini kepercayaan pagan yang terus mereka anggap ‘agama bangsa Arya’ dan mempunyai kebencian tertentu dari agama-agama yang diwahyukan seperti Kristian, Yahudi dan Islam, yang menggambarkan mereka sebagai “mitos Semit.” Dan kerana logik yang menyeleweng ini, kumpulan fasis telah berkembang di dunia Islam yang telah cuba untuk membangunkan anti-Semitisme baru.
Amalan-amalan fasis yang serupa juga padat dilihat dalam masyarakat pagan yang lain. Sistem ini dibentuk oleh fir’aun, penguasa Mesir kuno, dalam aspek-aspek tertentu mengingatkan fasisme Sparta. Para fir’aun Mesir membina sistem negara berdasarkan disiplin tentera yang kuat dan menggunakan mereka untuk menindas rakyat mereka sendiri. Pada masa Nabi Musa, Ramses II, penguasa kezaliman Mesir, memerintahkan agar semua anak laki-laki Yahudi harus dibunuh, kekejaman ini mengingatkan pada pembunuhan bayi di Sparta.

No comments: