Pages

Sunday, April 25, 2010

Sub-Bahagian 2: du Pont Bloodlines



du Pont Bloodlines


Permulaan keturunan du Pont bermula dengan perkahwinan Samuel du Pont dengan Anne Alexandrine Monthenchanin di Paris pada 1737. Anne merupakan pecahan daripada keturunan (pecahan daripada keturunan Yahudi ketika zaman kenabian King David/Nabi Daud) elit di Burgundy, Perancis dan Anne menjadi ‘alat’ kepada du Pont untuk mendapatkan kelebihan dalam upacara ritual. Anak-anak yang lahir daripada perkahwinan Samuel dan Anne iaitu Pierre du Pont telah membuka penglibatan yang lebih luas dalam pergerakan Illuminati sekitar abad ke 18. 

Peirre pula dikatakan telah menukar nama kepada Pierre de Nemours untuk tidak sama dengan keturunan golongan pentadbir politik Perancis ketika itu yang juga menggunakan nama seakan sama bunyinya iaitu Dupont. 

Apabila Anne meninggal dunia ketika Pierre berumur 16 tahun, dia kemudian tinggal bersama keluarga saudaranya, de Monchantin yang juga mempunyai pertalian dengan Illuminati. Kebolehan Pierre dalam bahasa Greek purba dan kebolehannya menganalisis ekonomi telah memberi peluang kepadanya untuk bergerak dalam pergerakan Illuminati di peringkat yang lebih tinggi. Dia kemudian menyertai Freemason French Lodge selepas mengikuti upacara ritual di Paris.

Menurut ahli sejarah Perancis bernama Jolly P, Pierre kemudian menjadi orang penting dalam merencana dan merancang Revolusi Perancis melalui pergerakan sulit Masonry dengan bantuan Ahli Mesyuarat Rakyat Perancis bernama Lalande yang juga ahli sulit Freemason, juga dengan bantuan Germalne de Staël iaitu anak kepada pemegang saham perbankan Swiss iaitu Jacques Necker. 

Pergerakan sulit yang disertai Pierre du Pont kemudian merancang merosakkan agama Kristian Katolik semasa Revolusi Perancis dengan menjadikan pihak gereja membolot semua kekayaan rakyat sebagai umpan kepada rakyat Perancis untuk membenci gereja. Kuasa gereja dihapuskan sebaik sahaja Revolusi Perancis disudahi dengan hukuman mati terhadap King Louis. dan agama Katolik pula dirosakkan dengan sentiment kebencian rakyat. Kesannya, putik-putik zaman Reformation (zaman perubahan konsep agama Kristian sehingga lahir mazhab Protestant di Eropah) mula berkembang untuk menamatkan agama Katolik kerana mazhab Katolik mempunyai pengaruh kuat dalam kehidupan masyarakat Perancis.

Pengaruh Katolik ini dilemahkan dengan pelbagai perubahan dalam perkara hukum agama itu. Malah pada satu peringkat di kemuncak Revolusi Perancis, golongan Illuminati yang sudah berkuasa sesudah King Louis dihukum bunuh telah mengubah bilangan hari dalam seminggu daripada 7 hari seminggu kepada hanya enam hari seminggu. Perubahan itu telah menyebabkan susunan minggu hari Ahad untuk ke gereja telah bercelaru dan menyebabkan orang ramai tidak lagi ke gereja.

Berdasarkan laporan History Channel bertajuk French Revolution, paderi-paderi Katolik dilucutkan jawatan dan dibuang daerah malah diusir keluar dari Perancis dan majoritinya pula dibunuh dalam tempoh setahun selepas King Louis dibunuh.

Paderi-paderi baru dari golongan Illuminati kemudian dilantik mengetuai gereja, dan sesudah orang ramai keliru dengan hukum agama Katolik, maka fungsi gereja dihidupkan semula dan aktiviti keagamaan diteruskan kembali dengan taktik Mind Control dalam aspek agama. Maka gereja di Perancis bukan lagi bertunjangkan ajaran Katolik sebenar, tetapi sudah diputar belit dengan fahaman songsang yang dibawa paderi-paderi dari kalangan Illuminati. Ia adalah hasil kerja jahat yang terbesar dilakukan keturunan Du Pont dalam sejarah dunia moden sebelum bibit Perang Dunia Pertama.

Perhatikan All Seeing Eye di salah sebuah gereja Katolik, ia adalah kesinambungan kerja merosakkan agama Kristian yang berlaku di Perancis satu masa dahulu. Apakah maksud ini?

Juga di sebuah gereja Katolik di Guatemala hari ini

Raleigh Court Presbyterian Church di Roanoke, Virginia

No comments: