Pages

Friday, August 21, 2015

Kanak-kanak 5 tahun pukau binatang


20 Ogos 2015 1:34 AM
 

Seekor arnab tertidur selepas dipukau dan diusap Han Jiaying yang baru berusia lima tahun. AGENSI


Han Jiaying menunjukkan kemampuannya memukau haiwan sehingga tertidur dalam rancangan realiti Amazing Chinese, baru-baru ini. AGENSI

SHANGHAI 19 Ogos – Seorang kanak-kanak di China mempunyai ‘kuasa luar biasa’ apabila berkemampuan memukau haiwan sehingga tertidur yang membuatkan ramai terpegun dengan kebolehannya.
Daily Mail melaporkan, Han Jiaying yang baru berusia lima tahun bukan sahaja mempunyai keupayaan untuk menidurkan anjing, ayam, arnab, dan katak, malah reptilia seperti iguana dengan hanya mengusap dan menggunakan suaranya sahaja.
Ketika melakukan sebuah persembahan dalam satu program realiti Amazing Chinese di Shanghai baru-baru ini, Jiaying bukan sahaja membuatkan penonton kagum, malah rancangan itu turut dimuat naik dalam laman sosial sehingga mendapat beratus ribu ‘like’.
Lebih 250,000 orang telah menonton video tersebut di seluruh dunia dengan pelbagai reaksi yang rata-ratanya melahirkan rasa kagum dengan bakat dimiliki oleh si cilik tersebut.
Dalam rancangan itu, lima ekor haiwan tertidur sejurus Jiaying mengangkat tangan selepas kesemua binatang tersebut dilihat seolah-olah dipukau.
Kesemua haiwan itu tidur dengan nyenyak sebelum dikejutkan satu persatu selepas beberapa minit dengan satu jeritan oleh kanak-kanak tersebut.
Pada mulanya, anjing dan iguana bangun kemudian mula berjalan-jalan di atas pentas sebelum dikawal oleh Jiaying.
Menurut Jiaying, dia sedar mempunyai bakat itu apabila berjaya ‘memukau’ seekor katak di tadikanya setahun yang lalu.
- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/luar-negara/kanak-kanak-5-tahun-pukau-binatang-1.126347#sthash.RkEE2rrT.dpuf

No comments: