Portal berita Daily Mail me­laporkan, Herbert Chavez, 37, yang telah melalui 23 pembedahan plastik, dihalang oleh doktor untuk melakukan pembedahan seterus­nya di bahagian perut setelah me­n­getahui dia melakukan suntikan bahan terlarang di bahagian perutnya sebelum ini untuk kelihatan sasa.
Chavez yang turut memakai kanta lekap berwarna biru, mahu doktor bedah menjadikan perutnya kelihatan seperti otot perut Superman.
Dr. Terry Dubrow dan Dr. Paul Nassif enggan me­lakukan pembedahan itu selepas mengetahui Chavez pernah menyuntik MesoLipo, sejenis bahan terlarang yang diharamkan di Amerika Syarikat (AS) di perutnya.
Akibat tindakannya itu, Chavez kini mengalami kesan berbintik-bintik dan lebam di perutnya.
“Superman ini perlu pergi ke gimnasium. Otot perut seperti wira sepatutnya diperolehi melalui se­naman dan pemakanan yang be­tul,” kata Dr. Dubrow.
Chavez yang menyukai coklat berkata, dia berasa kecewa apabila doktor enggan melakukan pembedahan tersebut.
“Saya tidak menyesal. Mengapa mesti saya menyesal? Semua yang telah berlaku dalam hidup saya ini adalah positif dan demi Superman.
“Apabila badan saya sendiri tidak lagi boleh bertahan, atau apabila doktor menyatakan badan saya tidak boleh lagi menghada­pinya kerana faktor usia, maka ketika itu saya akan berhenti,” kata Chavez yang mula jatuh cinta dengan watak itu ketika berusia lima tahun selepas menontonnya di televisyen.