Pages

Wednesday, June 20, 2012

Bapa penggal kepala anak

JAIPUR: Seorang bapa memenggal kepala anak perempuannya dan diarak sekeliling kampung kerana berang anaknya itu menjalinkan hubungan dengan ramai lelaki, kata polis di barat Rajasthan, semalam.
Oghad Singh, pekerja kuari batu marmar, menggunakan pedang untuk memenggal kepala anaknya, Manju, 22 tahun, yang sudah berkahwin tiga tahun lalu tetapi berpisah dengan suaminya. 
Superintendan polis daerah Rajsamand yang terletak 330 kilometer dari Jaipur, Rahul Katkey berkata, “Tertuduh terganggu dengan hubungan sulit anak perempuannya lalu mengambil langkah yang melampau itu.”

Oghad keluar dari rumahnya Ahad lalu sambil memegang kepala anaknya manakala sebelah tangan lagi memegang pedang dipenuhi darah sebelum jiran memujuknya untuk menyerah diri di kampung Doongar Ji Ka Gurha yang terpencil.

Polis berkata, dalam kenyataan, Oghad berkata, dia berkali-kali merayu kepada anaknya supaya menghentikan hubungan sulitnya dan duduk di rumah, dan dia juga tidak menunjukkan tanda menyesal selepas membunuh anak perempuannya itu.

Katkey berkata, sebaik saja Oghad ditahan, dia memberitahu pegawai polis dia membunuh anaknya dalam keadaan marah kerana anaknya itu “menyebabkan dia dimalukan dalam masyarakat.” - AFP

No comments: