Pages

Wednesday, May 23, 2012

Perancis buka fail tuduhan rogol bekas ketua IMF

Perancis buka fail tuduhan rogol bekas ketua IMF - Global - Sinar Harian:
PARIS - Pihak pendakwaan Perancis membuka satu lagi siasatan awal pertuduhan merogol dalam sebuah hotel di Washington oleh bekas Pengarah Urusan Dana Kewangan Antarabangsa (IMF), Dominique Strauss-Kahn.

Siasatan dibuat oleh pendakwa di Lille, utara Perancis susulan permintaan siasatan hakim awal bulan ini untuk meluaskan pemeriksaan suspek kes pelacuran yang disyaki berdasarkan beberapa tuntutan perkosaan pada Disember 2010 lalu.

Pejabat pendakwa dalam satu kenyataan pada kelmarin memberitahu, mereka kini sedang mengkaji semua dakwaan terhadap Strauss-Kahn yang kemungkinan besar terlibat dengan kes rogol semasa parti seks di hotel berkenaan ketika menjadi pengarah IMF.

Strauss-Kahn, 63, bagaimanapun menafikan telah melakukan sesuatu kekejaman. Suatu ketika dahulu, ahli ekonomi terkenal itu pernah bertanding merebut jawatan presiden Perancis namun kerjaya dan reputasinya kini merudum selepas dituduh melakukan serangan seksual terhadap seorang wanita dalam sebuah hotel di New York tahun lalu.
'via Blog this'

No comments: