Pages

Sunday, April 29, 2012

Mati terhimpit jentera bajak padi

Berita Harian Online | Mati terhimpit jentera bajak padi:

TOM YAAKOB menunjukkan jentera pembajak sawah yang mengorbankan cucunya, di Simpang
Empat Kangkung, Alor Setar, semalam.
TOM YAAKOB menunjukkan jentera pembajak sawah yang mengorbankan cucunya, di Simpang Empat Kangkung, Alor Setar, semalam.
ALOR SETAR: Seorang lelaki maut selepas tersepit jentera pembajak ketika membantu bapanya mengeluarkan kenderaan itu di ruang bawah rumah neneknya di Simpang Empat Kangkung di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 4.30 petang itu, Mohd Hishammudin Yusoff (gambar kecil), 22, berada di tempat duduk pembajak berkenaan yang terjungkit tiba-tiba menyebabkan mangsa tersepit antara jentera itu dengan lantai rumah neneknya kira-kira 15 minit.
Difahamkan, bapa mangsa, Yusoff Ayob, 59, cuba menurunkan jentera pembajak yang terjungkit itu, namun tidak berjaya kerana berat sebelum bergegas meminta pertolongan penduduk.
Yusoff berkata, beliau tidak menyangka niat baik anaknya yang bekerja sebagai peniaga pasar malam menawarkan bantuan mengeluarkan jentera itu untuk menukar minyak hitam sebagai persiapan membajak sawah berakhir tragedi ngeri.

“Saya berusaha mengeluarkan anak saya yang tersepit dengan bahagian dadanya dihimpit besi jentera dan belakangnya pula kayu lantai.

“Melihat keadaan itu saya bergegas meminta pertolongan dan mangsa berjaya diturunkan dengan bantuan enam jiran dan ketika diselamatkan Mohd Hishammudin sudah tidak sedarkan diri,” katanya.

Yusoff berkata, selepas diselamatkan beliau sempat mengajar anak bongsunya itu mengucap kalimah syahadah sebelum membawanya ke klinik kesihatan berdekatan. 
“Bagaimanapun anak saya disahkan meninggal dunia sebelum dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah untuk bedah siasat,” katanya.

Difahamkan, jenazah mangsa dikebumikan jam 11.30 malam kelmarin di Tanah Perkuburan Islam Simpang Empat di sini.

No comments: