Pages

Sunday, April 29, 2012

Arab Saudi terima waris Osama atas faktor kemanusiaan

myMetroArab Saudi terima waris Osama atas faktor kemanusiaan:


RIYADH: Arab Saudi membenarkan tiga balu Osama bin Laden dan anak mereka masuk ke negara itu atas dasar kemanusiaan, lapor akhbar semalam.
Memetik kenyataan pegawai kanan, akhbar berpangkalan di London, Asharq al-Awsat, melaporkan kerajaan yakin waris ketua al-Qaeda itu tidak terbabit dalam operasi kumpulan pelampau.

Menurut sumber, ketiga-tiga balu Osama - dua warga Arab Saudi dan seorang Yaman - tiba di negara itu semalam bersama 10 anak mereka selepas diusir dari Pakistan.
Bagaimanapun, Arab Saudi berdiam diri dalam isu berkenaan dan sehingga petang semalam, tidak membuat sebarang pengesahan mengenai kedatangan waris Osama itu.

Sementara itu, Duta Yaman ke Pakistan, Abdo Abdulrahman, berkata isteri dan anak Osama itu tiba di Arab Saudi pagi semalam.

Katanya, mereka mendarat di Arab Saudi menaiki pesawat peribadi disediakan keluarga Osama. “Isteri muda Osama, Amal al-Sadaa, dijangka pulang ke negara asalnya, Yaman, selepas kerajaan membenarkannya membuat kunjungan singkat ke atas keluarga mentuanya,” katanya. - AFP

No comments: