kematian-suami
KOTA BHARU - “Saya hanya tahu mengenai suami yang terlibat dalam kemalangan apabila diberitahu oleh jiran dan saya terus naik kereta bersama dua anak saya ke tempat kejadian,” kata isteri mangsa kemalangan, Zaiponi Lah, 43.

Menurut Zaiponi, sebelum kejadian suaminya baru pulang dari madrasah selepas solat Isyak dan sempat menjamah nasi di rumah sebelum keluar semula menuju ke rumah mertua yang juga terletak tidak jauh dari rumahnya.

“Sampai di tempat kejadian berhampiran masjid Badang, saya terus mencari suami dan saya dapati dia dibawa naik ke dalam ambulans sebelum dibawa ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II). Pada ketika itu dia masih hidup namun dalam keadaan nazak dan saya nampak dia cedera di bahagian kepala dan lengan,” katanya.

Zaiponi berkata, suaminya disahkan meninggal dunia kira-kira jam 8.15 pagi.

“Apa pun saya masih ragu-ragu dengan kematian suami saya ini kerana kecederaan yang dialaminya begitu teruk. Saya harap polis melakukan siasatan segera mengenai kes ini bagi mengetahui punca sebenar kematiannya,” katanya semalam.

Mangsa, Idris Mamat, 54, yang dipercayai dilanggar dari bahagian belakang oleh sebuah kenderaan ketika menunggang motosikal bersendirian mengalami kecederaan serius di bahagian kepala.