Pages

Monday, November 7, 2011

Tragedi hari raya korban

JAKARTA: Ungkapan senjata makan tuan bertepatan dengan kejadian yang dialami seorang lelaki, Llehan Ajisalam, 55, penduduk Pondok Kelapa, Duren Sawit, Jakarta Timur di sini, semalam.

Datuk dua cucu itu tertusuk pisaunya sendiri ketika hendak menyembelih seekor lembu di kawasan penempatan penduduk dekat kediamannya.


Pisau yang baru diasah itu menusuk perut sebelah kanannya. Akibat insiden itu, Llehan dikejarkan ke hospital dan dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Harum, Duren Sawit. “Pisau itu diselipkan di pinggangnya dan mata pisau yang disarung dengan plastik menghadap ke atas. Belum sempat menyembelih, pisau itu menusuk perutnya,” kata anak mangsa, Ida Saidah.

Ida berkata, bapanya ingin membantu menyembelih haiwan korban dekat kawasan penempatan penduduk di situ. Dia membawa pisau yang diselipkan di pinggang dengan mata pisau menghadap ke atas. Llehan bersama beberapa penduduk lain memegang kaki seekor lembu yang hendak disembelih untuk dibaringkan. Penduduk menghadapi kesukaran membaringkan lembu itu yang memiliki berat kira-kira 650 kilogram.


Tanpa disedari, mata pisau yang diselipkan di pinggang Llehan mengenai perutnya ketika dia membongkok. Mangsa terus terjatuh berlumuran darah.


Llehan kemudian dibantu penduduk untuk dikejarkan ke hospital.myMetro | Tragedi hari raya korban:

'via Blog this'

No comments: