Pages

Friday, November 11, 2011

Rozmey, Bella-Z sedia bantu rawat Mohd. Taufiq



MOHD. TAUFIQ yang menderita kegatalan kulit kini mendapat perhatian ramai pihak.


KUALA LUMPUR - Penderitaan seorang pelajar tingkatan tiga di Jerantut, Pahang yang menghidap psoriasis, menarik perhatian beberapa pengeluar produk kesihatan di negara ini.

Penderitaan Mohd. Taufiq Asifaq Ibrahim, 15, mendorong dR. Rozmey Group untuk membantunya menerusi sumbangan produk rawatan kulit dR-II dalam masa terdekat.

Presidennya, Datuk Dr. Che Rozmey Che Din berkata, sebagai permulaan, pihaknya akan menyumbang sekotak produk tersebut bagi membantu pelajar itu merawat penyakit yang dihidapinya.

"Saya rasa terpanggil untuk membantu meringankan kesengsaraan pelajar itu menerusi produk dR-11 dan dia (Mohd. Taufiq) boleh mencuba sekotak dahulu bagi melihat keserasian produk itu dengan tubuhnya," katanya di sini semalam.

Kosmo! pada Selasa lalu melaporkan, pelajar itu mengalami simptom kulit mengelupas, kemerahan dan gatal, sekali gus menjejaskan kulitnya.

Berikutan itu, dia hanya mampu duduk di rumah di sebabkan rupa kulit anggota badannya semakin berubah dan berasa sakit apabila berpeluh serta memakai baju.

Sementara itu, syarikat pengeluar produk kesihatan De Bella juga berminat membantu pelajar berkenaan bagi merawat penyakit yang dihidapinya sekarang.

Pengarah Urusan Bella-Z Mutiara Marketing (M) Sdn. Bhd., Puziah Saad berkata, pihaknya bakal melawat Mohd. Taufiq secepat mungkin bagi melihat keadaannya dan menyerahkan produk syarikatnya.

Kosmo! Online - Negara:

'via Blog this'

No comments: