Pages

Saturday, November 26, 2011

Jurunikah berdebar nikahkan Ibas, Aliya di hadapan Presiden Indonesia

MERIAH... Susilo (dua dari kiri) dan isterinya Ani (kiri) memerhatikan upacara pernikahan mengikut adat istiadat Sumatera di antara anaknya Ibas dan pasangannya, Aliya.
MERIAH... Susilo (dua dari kiri) dan isterinya Ani (kiri) memerhatikan upacara pernikahan mengikut adat istiadat Sumatera di antara anaknya Ibas dan pasangannya, Aliya.

JAKARTA: Bukan setakat pasangan Edhie Baskoro Yudhoyono dan Siti Ruby Aliya Rajasa yang berasa berdebar-debar menjelang perkahwinan mereka, malah, jurunikah turut merasa cemas kerana acara itu dihadiri oleh ramai menteri negara dan disiarkan secara langsung oleh beberapa stesen televisyen.

“Syukur, saya mampu melaksanakan tugas dengan baik dan lancar. Saya sangat takut dan pasti gementar ketika melaksanakannya kerana membawa imej Indonesia,” kata Muhtar, dari Pejabat Urusan Agama Cianjur, semalam.

“Saya berlatih dari pagi hinggalah hampir bermulanya akad nikah rasmi itu,” katanya.

Ada tiga jurunikah yang disediakan Pejabat Urusan Agama Cianjur untuk pernikahan Ibas dan Aliya. Mereka turut bersama-sama dalam latihan.


“Saya bangga kerana dapat berjumpa dengan menteri Indonesia. Ini adalah pengalaman pertama saya menjadi jurunikah untuk keluarga Presiden Indonesia,” katanya.


Sebelum pernikahan Ibas dan Aliya, Muhtar berkata, dia diberi tempat penginapan di sebuah hotel mewah. - DH

myMetro | Jurunikah berdebar nikahkan Ibas, Aliya di hadapan Presiden Indonesia:

'via Blog this'

No comments: