Pages

Saturday, August 20, 2011

Perkahwinan mewah anak bos F1




ISTANA Odescalchi di Rom, Itali.


PETRA ECCLESTONE dan bakal suaminya, James Stunt.


LONDON - Kehidupan Petra Ecclestone, 23, yang merupakan anak bos perlumbaan kereta Formula satu (F1), Bernie Ecclestone dipenuhi dengan kekayaan, kemewahan dan dia begitu mudah mendapatkan semua barangan, lapor sebuah akhbar kelmarin.
Justeru, tidaklah mengejutkan jika perkahwinan anak Bernie akan kelihatan mewah seperti mana gaya kehidupan keluarga itu. Petra akan mendirikan rumah tangga dengan tunangnya yang merupakan seorang usahawan dari Itali iaitu James Stunt minggu depan.
Bernie dipercayai membelanjakan £1.3 juta (RM6.4 juta) untuk meraikan perkahwinan yang diidamkan oleh Petra.
Menurut akhbar Mirror, perkahwinan mewah itu akan diadakan di Istana Odescalchi di Rom yang pernah menjadi tempat selebriti Tom Cruise dan Katie Holmes melangsungkan perkahwinan.
Penyanyi tersohor, Eric Clapton yang merupakan kawan rapat Bernie dipercayai menerima bayaran sebanyak £240,000 (RM1.1 juta) untuk membuat persembahan menyanyikan lagu pertama sebaik sahaja bakal pengantin itu menari sebagai suami isteri.
Kumpulan Black Eyed Peas dijadualkan akan menghiburkan tetamu di bahagian penyambut tetamu dan mereka dibayar sebanyak £750,000 (RM3.7 juta).
Sewa istana Itali pada abad ke-15 itu menelan kos £310,000 (RM1.5 juta) termasuk penginapan dan katering tetamu dan £40,000 (RM197,358) lagi dibelanjakan untuk acara percikan bunga api pada lewat malam. - Agensi
-kosmo

No comments: