Pages

Tuesday, July 5, 2011

Remaja hilang ditemui kena kerat, bakar


Nurrahayu
Nurrahayu


JOHOR BAHRU: Misteri kehilangan seorang remaja perempuan sejak tiga minggu lalu di Pekan Seri Alam di sini, terjawab apabila polis menemui beberapa anggota badan dikerat dan dibakar di dua lokasi berasingan di Masai dan Ulu Tiram, petang kelmarin.

Polis menemui anggota badan itu kira-kira jam 5 petang di sebuah perkuburan Hindu di Masai dan ladang sawit di Sungai Tiram, Ulu Tiram, dekat sini, dipercayai bekas pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Universiti dekat Skudai, Nurrahayu Qomarodin Bajuri, 16.
Malah, polis menemui serpihan tulang selain pakaian milik remaja perempuan itu yang hilang dari sebuah tapak pembinaan berhampiran tempat kerja bapanya di Pekan Seri Alam, selepas dihantar pulang teman lelakinya kira-kira jam 2 pagi pada 14 Jun lalu.
Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Mohd Roslan Zainuddin, ketika dihubungi mengesahkan penemuan mayat dipercayai mangsa dibunuh dengan anggota badan dikerat dan dibakar.

Katanya, polis menemui serpihan tulang terbakar serta beberapa bukti termasuk baju, seluar, selipar dan penyepit rambut dan hasil ujian asid deoksiribonukleik (DNA) mendapati ia sepadan dengan mangsa.

"Sehubungan itu, polis menahan reman suspek utama iaitu seorang pengawal keselamatan berusia 46 tahun mulai hari ini.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman gantung sampai mati jika disabit bersalah," katanya yang enggan mengulas sama ada mangsa turut dirogol sebelum dibunuh.
Sabtu lalu, media melaporkan kehilangan Nurrahayu secara misteri selepas dihantar pulang teman lelakinya. Namun, kakaknya, Wayaaliasanti, 19, mendedahkan mangsa dikatakan menjerit meminta teman lelakinya mengambilnya semula, tetapi tidak dihiraukan lelaki terbabit. Berita Harian Online | Remaja hilang ditemui kena kerat, bakar

No comments: