Pages

Friday, June 3, 2011

Lelaki mati terbakar atas siling


SUNGAI PETANI : Gara-gara mahu mencuri kabel elektrik, seorang lelaki berusia 20-an menerima padahnya apabila dia maut akibat renjatan elektrik sebelum mayatnya ditemui terbaring dengan kesan terbakar seluruh tubuh di atas siling sebuah rumah yang belum didiami di Taman Ria Jaya, semalam.
Sebelum itu, pemilik rumah berkenaan yang datang untuk melihat rumahnya pelik apabila melihat darah mengalir dari siling rumah kira-kira jam 10.30 pagi sebelum membuat laporan polis.

Jurucakap polis, berkata anggota polis yang tiba membuat pemeriksaan ternampak satu objek seperti kaki manusia sebelum menemui mayat lelaki terbaring dalam keadaan hitam legam kerana terbakar.

Katanya, lelaki terbabit dipercayai mati akibat terkena renjatan elektrik ketika memotong kabel elektrik yang terdapat di atas siling rumah berkenaan kerana ketika mayatnya ditemui terdapat alat pemotong kabel di tangannya.

“Ketika ditemui seluruh tubuhnya hitam kerana terbakar dan sudah berbau dipercayai mati sejak beberapa hari lalu. Polis juga tidak menemui sebarang dokumen pengenalan diri pada lelaki terbabit.


Mayat itu kemudian dikeluarkan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Sungai Petani dan dihantar ke Jabatan Forensik, Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH), untuk bedah siasat.

Pemilik rumah yang mahu dikenali Faridah, berkata dia ke rumah itu untuk melihat keadaannya, namun terkejut melihat ada darah mengalir dari atas dinding rumahnya itu.
myMetro | Lelaki mati terbakar atas siling

No comments: