Pages

Friday, April 29, 2011

Lelaki curi kabel TNB hampir hangus




PENAGIH dadah yang dipercayai cuba mencuri kabel elektrik milik TNB kelmarin kini dirawat di HOSHAH, Temerloh.
PENAGIH dadah yang dipercayai cuba mencuri kabel elektrik milik TNB kelmarin kini dirawat di HOSHAH, Temerloh.


Penagih melecur 40 peratus kena arus elektrik 


MARAN: Seorang penagih dadah melecur hampir 40 peratus badan selepas terkena renjatan elektrik berkuasa 11,000 watt ketika cuba mencuri kabel Tenaga Nasional Berhad (TNB) di Pencawang ASPA di sebuah bekas tapak kilang lama, dekat sini, pagi kelmarin.
Dalam kejadian jam 1.25 pagi, mangsa berusia 24 tahun itu melecur dari kepala hingga paras pinggang, namun dilaporkan stabil selepas menjalani rawatan di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HOSHAH), Temerloh.
Sebelum kejadian, lelaki terbabit dikatakan sudah mencuri kabel di tempat sama sebelum berhasrat mahu melakukannya kali kedua secara berseorangan dipercayai bagi mencari wang untuk membeli dadah. 


Ketua Polis Daerah Maran, Deputi Superintendan Ahmad Johari Shahabudin, berkata polis yang menerima maklumat mengenai kejadian bergegas ke lokasi sebelum menemui pemutar skru, parang dan telefon bimbit milik lelaki terbabit. 


“Lelaki itu telah dihantar orang awam ke Klinik Kesihatan Maran untuk menerima rawatan lanjut selepas ditemui hangus separuh badan,” katanya ketika ditemui di sini semalam. 


Beliau berkata, pihaknya masih meneruskan siasatan lanjut berhubung kejadian terbabit mengikut Seksyen 447 Kanun Keseksaan kerana pencerobohan. 
Sementara itu, jurucakap TNB Maran, berkata akibat tindakan lelaki terbabit, bekalan elektrik di bandar ini terganggu 32 minit. 
-bharian

No comments: