Pages

Sunday, February 13, 2011

Norlia mangsa dua peragut


NORLIA...letak wang dalam sampul surat.
NORLIA...letak wang dalam sampul surat.

KUALA LUMPUR: “Saya tergamam dan tak sempat melakukan apa-apa,” kata pelakon veteran, Norlia Ghani, 63, menceritakan detik cemas dia menjadi mangsa ragut dua lelaki menunggang motosikal di pusat beli-belah Ampang Park, dekat sini, kelmarin.
Menurutnya, dia ditolak hingga tersandar di dinding oleh dua lelaki terbabit yang kemudian meragut beg tangannya ketika dalam perjalanan ke hentian teksi berhampiran untuk pulang ke rumahnya di Jalan Gurney.

“Saya bernasib baik kerana tidak mengalami kecederaan serius, namun kejadian ini benar-benar meninggalkan trauma. Saya tergaman dan hanya berdiam diri.
“Saya tidak terfikir langsung untuk menjerit atau mencatat nombor pendaftaran motosikal yang digunakan mereka kerana kejadian terlalu pantas,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang, Norlia baru saja mengeluarkan wang RM8,000 di bank berhampiran pusat beli-belah berkenaan dan dalam perjalanan ke hentian teksi berhampiran untuk pulang.

Difahamkan, wang terbabit diterimanya sebagai pendahuluan untuk sebuah drama bersiri yang dilakonkannya dan setakat ini sudah menjalani penggambaran 10 episod.
Norlia berkata, wang itu untuk membayar sewa rumah dan diletakkan dalam sampul surat sebelum dimasukkan ke dalam beg tangan.

“Mungkin mereka memerhatikan gerak-geri saya dan menunggu masa sesuai untuk meragut... kebetulan pula ketika itu tiada orang lain di hentian teksi berkenaan.
“Mereka juga hanya mengambil sampul surat yang berisi wang manakala beg tangan saya pula dicampakkan kembali,” katanya.

Dia berkata, mujur peragut terbabit tidak melarikan beg tangannya kerana ada pelbagai dokumen penting serta telefon bimbit di dalamnya.

“Apapun, saya reda dan menganggap ini semua ujian Allah SWT dan berharap orang lain berhati-hati jika mahu mengeluarkan wang dalam jumlah banyak daripada bank,” katanya.

Berikutan itu, Norlia membuat laporan di pondok polis berhampiran pusat beli-belah berkenaan.myMetroNorlia mangsa dua peragut

No comments: