Pages

Tuesday, November 2, 2010

MAS terima B737-800 pertama




MUNIR (kanan), Azmil (lima dari kanan) bersama para pegawai kanan MAS bergambar di sisi pesawat Boeing 737-800 di Subang semalam.


SUBANG - Malaysia Airlines (MAS) semalam menerima pesawat pertama Boeing 737-800 iaitu pesawat Boeing 737 generasi baru yang diterbangkan dari Seattle, Amerika Syarikat dengan identiti yang lebih dinamik dan mempesonakan.
Pengerusi MAS, Tan Sri Munir Majid berkata, pihaknya menempah sebanyak 55 buah pesawat jenis itu dengan tiga daripadanya dijadualkan diperoleh pada tahun ini manakala bakinya akan dihantar secara berperingkat-peringkat mulai tahun depan.
Menurut beliau, pesawat Boeing 737-800 itu akan melakukan penerbangan sulungnya ke Kota Kinabalu diikuti dengan penerbangan komersial dari Kota Kinabalu ke Haneda, Tokyo pada 15 November ini.
"Melalui pesawat ini, kesemua penumpang tak kira dalam kelas ekonomi atau bisnes akan menikmati infrastruktur yang menakjubkan.
"Kita menyediakan reka bentuk dan suasana yang lebih kondusif selain menyediakan sistem audio dan kelengkapan Video on Demand (VOD) dan banyak lagi," katanya.

No comments: