Pages

Wednesday, January 27, 2010

Ulat Buku: Membongkar cerita Facebook

2010/01/26 SETIAP hari, hampir 70 juta pengguna melayari laman web sosial popular, Facebook untuk melihat profil teman mereka. Dianggarkan peningkatan penggunanya kian bertambah setiap hari.

SETIAP hari, hampir 70 juta pengguna melayari laman web sosial popular, Facebook untuk melihat profil teman mereka. Dianggarkan peningkatan penggunanya kian bertambah setiap hari.


Facebook turut menerima 14 juta gambar yang dimuat naik setiap hari dan angka ini juga terus meningkat.


Di sebalik kejayaan laman web sosial berkenaan, penciptanya, Mark Zuckerberg yang juga Ketua Pegawai Eksekutif Facebook baru berusia 24 tahun.


Namun kejayaan pemuda berkenaan dan laman web sosial itu tidak berlaku sekelip mata. Ia memerlukan beberapa tahun untuk memerah idea merancang konsep pemasaran. Facebook yang mengatasi kejayaan laman web sosial lain itu dikatakan unggul dari segi aplikasi dan kemudahan penggunaannya membuatkan ramai yang sanggup berlama-lamaan di hadapan komputer.


Bagi mereka yang belum mencuba laman web sosial ini, buku ini turut mengetengahkan cara penggunaan laman berkenaan selain menyentuh mengenai panduan penggunaannya.


Judul: Cerita Betul Facebook - Membongkar Cerita di Sebalik Kemasyhuran Facebook
Penulis: Tony Hendroyono
Penerbit: PTS Professional Publishing Sdn Bhd (2009)
Harga: RM15.50 (Sabah dan Sarawak RM17.50)
Tebal: 119 halaman

No comments: