Nela Zisser, 22, dari Auckland berjaya menghabiskan 12,000 kalori burger, seberat 4.5 kilogram yang menyamai berat seorang bayi, dalam masa yang singkat.
Portal berita Mirror Online melaporkan, cubaan gadis cantik itu memang menakjubkan.
Sebelum ini seorang lelaki Matt Stonie mencatat rekod dunia berjaya menghabiskan 25 biji burger McDonald dalam masa 22 minit.
Pada mulanya, Zisser membeli 30 biji burger McDonald dalam usahanya untuk memecah rekod dunia yang dicatat oleh Stonie.
Dalam usaha mencatat rekod dunia itu, Zisser terlebih dahulu minum segelas besar air Coke Zero dan air biasa bagi membantunya menghabiskan kesemua 30 biji burger tersebut, namun Zisseer mula memperlahankan kunyahannya lalu berhenti selepas menghabiskan burger ke-22.
Zisser terpaksa berhenti mengunyah dan tidak dapat menghabiskan baki lapan biji burger lagi yang dibelinya bagi memecah rekod yang dilakukan Stonie sebelum ini.
“Saya rasa itu merupakan makanan paling banyak yang saya pernah makan sepanjang hidup saya.
“Secara jujur saya kagum bagaimana Matt Stonie dapat melakukannya dengan menghabiskan 25 biji burger dalam 22 minit,” katanya.
“Namun, saya cukup gembira dapat menghabiskan 22 biji burger. Saya sangka hanya dapat menghabiskan antara 18 atau 19 burger sahaja,” tambah Zisser.
Menurut Zisser dia membelanjakan sebanyak AUS$180 (RM552) untuk membeli kesemua 30 burger itu.