Pages

Wednesday, October 1, 2014

Lelaki kumpul 750 kotak piza dari seluruh dunia


WEINER bersama sebahagian daripada kotak piza dari seluruh dunia yang dikumpulnya sejak 15 tahun yang lalu.


NEW YORK - Seorang lelaki di Amerika Syarikat (AS) yang juga peminat tegar makanan piza diiktiraf sebagai pengumpul kotak piza paling banyak di dunia apabila mempunyai koleksi sebanyak 750 kotak piza dari serata benua, lapor Mirror Online kelmarin.
Lelaki itu, Scott Weiner dari New York telah mengumpul kotak piza sejak 15 tahun lalu dan dia juga memiliki satu kotak piza yang dipercayai terbesar di dunia.
Weiner, 32, memiliki koleksi kotak piza dari 45 buah negara di seluruh dunia termasuk satu kotak piza yang ditandatangani oleh legenda pembuat piza terkenal, Ed Hardy.
"Saya tidak pernah jemu dan bosan untuk merasai setiap jenis piza dan mampu memakan sehingga 15 keping piza pada setiap minggu," katanya.
Ujarnya, kotak piza dari Brazil, Itali dan India mempunyai corak yang paling unik dan menarik.
Weiner turut memiliki sebuah kotak pizza paling besar di dunia bersaiz 137 sentimeter persegi yang dibeli pada harga AS$200 (RM654).
"Saya turut menerbitkan sebuah buku yang menceritakan tentang sejarah semua kotak piza ini dan saya juga merancang untuk membawa kira-kira 100 kotak piza saya untuk dipamerkan dalam satu pameran di London, Britain pada musim sejuk nanti," jelasnya. - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=1001&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_03.htm#ixzz3Eq6gVXGE 
Hakcipta terpelihara 

No comments: