Pages

Friday, July 18, 2014

Operasi tentera di Waziristan Utara jejas hasrat Gulzar Khan kahwin isteri keempat


2014/07/17 - 12:01:33
Operasi tentera di Waziristan Utara jejas hasrat Gulzar Khan kahwin isteri keempat
Operasi tentera di Waziristan Utara jejas hasrat Gulzar Khan kahwin isteri keempat
Gulzar Khan, 54, bersama sebahagian daripada anak-anaknya di Bannu, Pakistan.

BANNU: Gulzar Khan, 54, dari Waziristan Utara kini menghadapi masalah kerana operasi tentera untuk membersihkan kawasan persembunyian militan menjejaskan impian bapa kepada 36 anak ini - iaitu untuk mengahwini isteri keempat.

Kos perpindahan semua anggota keluarganya yang berjumlah 100 orang terdiri daripada isteri, anak dan cucu itu, bermakna beliau terpaksa menggunakan wang yang disimpannya untuk perkahwinan keempatnya.

“Duit yang saya simpan digunakan untuk memindahkan keluarga dari Shawa ke Bannu dan kini saya terpaksa mula menyimpan lagi dan menunggu untuk operasi itu tamat,” katanya.

Selepas bersalin kepada 12 anak setiap seorang, Khan berkata ketiga-tiga isterinya memberitahunya mereka sudah tidak tahan lagi.

“Saya bercadang untuk berkahwin isteri keempat kerana sekarang isteri saya boikot saya dan kata mereka tidak mahu lagi anak.

“Mereka tidak benarkan saya mendekati mereka, tapi saya ada nafsu yang perlu dipenuhi. Saya mahu lagi,” katanya.

Khan berusia 17 tahun apabila dia mengahwini sepupunya yang berusia 14 tahun di Shawa. Mereka mempunyai lapan anak perempuan dan empat anak lelaki, tapi selepas lapan tahun, lelaki gagah itu berkahwin lagi kepada seorang gadis berumur 17 tahun.
“Saya masih tak puas,” katanya di rumahnya yang mempunyai 17 bilik. Khan, yang pernah bekerja sebagai pemandu teksi di Dubai dari 1976 hingga 1992, berkata dia tidak mahu terbabit dalam zina dan justeru perlu berkahwin secara sah.

Perkahwinan ketiganya adalah dengan balu abangnya yang terbunuh dalam satu pergaduhan sebulan selepas berkahwin.

Khan berkata ketiga-tiga isterinya tiada masalah dan tinggal di bawah satu bumbung, tapi beliau ada masalah untuk mengenali siapa ibu kepada anaknya.

“Saya boleh beritahu yang ini anak saya atau yang itu anak saya, tapi tidak boleh beritahu siapa ibu mereka,” tambahnya. - AFP 

No comments: