Sopiah
Sopiah menunjukkan ruang di mana dia terlihat lembaga hitam. Gambar kecil: Siti Intan Shafinaz Abdul Aziz.
TOKAI, PENDANG – Sepasang suami isteri di Jalan Tokai di sini bimbang melihat keadaan anak kedua mereka yang menjadi tidak bermaya selepas dipercayai diganggu lembaga hitam di rumah mereka, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu,  Siti Intan Shafinaz Abdul Aziz, 26, bertindak menjerit dan menangis sambil menepis bahagian perutnya kerana mendakwa perutnya begitu panas selepas ternampak lembaga hitam dalam bilik tidurnya.

Ibu mangsa, Sopiah Mat,47, berkata, dia dan suaminya tidak menyangka anaknya itu diganggu lembaga hitam memandangkan setengah jam sebelum itu dia sedang bermain dengan dua cucunya dalam bilik.

“Saya mendengar dia (Intan) menjerit, namun menyangka mereka sedang bergurau, namun tiba-tiba dua cucu saya keluar daripada bilik memberitahu mak mereka menangis menyebabkan saya bergegas masuk di dalam bilik melihat anak saya sedang menjerit.

“Saya tidak dapat melakukan apa-apa sehingga lebih dua jam keadaan anak saya begitu dan selepas itu dia tertidur sendiri. Namun selepas itu, anak saya nampak tidak bermaya seperti sebelum ini,” katanya kepada Sinar Harian.

Sopiah berkata, anaknya pernah diganggu lembaga hitam tiga tahun yang lalu namun, tidak menyangka perkara sama berulang lagi.

Sopiah turut berkongsi cerita pada malam sehari sebelum kejadian itu berlaku kepada anaknya.

Menurutnya, dia sendiri ternampak sepasang mata lembaga hitam dari arah dapur rumah ketika sedang tidur bersama suami dan anak di ruang tamu.

“Ketika kejadian kira-kira jam 4 pagi saya terkejut dari tidur  selepas bermimpi ada lembaga hitam mengganggu saya, namun selepas saya membuka sahaja mata saya ternampak lembaga hitam berjalan-jalan di bahagian tempat kami tidur.

“Saya tidak melakukan apa-apa, hanya melihat sahaja. Saya kemudiannya ternampak sepasang mata dari arah dapur rumah dan jelmaan itu hilang secara tiba-tiba selepas saya mendengar suara seperti anak saya (Intan) menangis tetapi keesokan pagi dia memaklumkan dia tidak menangis,” katanya.