Pages

Saturday, July 28, 2012

kejahatan syiah

Bismillah.

Di dalam biografi Sultan Bayezid 1 "The Thunder", pada tahun 799AH, Beliau telah berjuang menentang askar Kristian dalam Perang Salib dan berjaya menewaskan mereka. Perang tersebut dipanggil Perang Nicubli "Bulgaria Today". Beliau membunuh raja2 mereka dan memenjarakan Puteri2 mereka. Beliau membebaskan Putera Perancis dan berkata padanya, "pergilah dan sediakanlah sepasukan tentera, Aku datang hanya untuk mengalahkan kamu dan menyebarkan Islam."

Semasa sedang sibuk berperang menentang orang Eropah dan sudah begitu hampir menakluki Constantinople, Sultan Bayezid 1 telah diserang oleh Ketua Shiah "Tamerlane". Beliau dikalahkan dan ditangkap oleh Taimur dalam Perang Ankara pada tahun 805AH.

Perang Ankara ini berlaku selepas Taimur menyerang Damascus dan membunuh rakyat Damascus dengan kejam pada tahun 803AH. Taimur hampir membunuh kesemua Muslim Sunnah kecuali sejumlah kecil kanak2 terselamat. Dia membakar rumah2 dan bangunan2 di Dmascus selama 3hari dan 3malam. Dia menduduki Damascus selama 80 hari dan sepanjang tempoh tersebut, lelaki dibunuh dan perempuan dirogol atas kepercayaan yg diajar oleh Saifuddin Ardabili ( Imam Shiah ). Dia percaya, bagi memuja Tuhan, dia perlu membunuh orang Sham dan sebagai membalas dendam atas pembunuhan Hussain Bin Ali. Semoga Allah merahmatinya.

Shiah sentiasa cuba menghapuskan dan membunuh Muslim Sunnah. Adakah kita rela melihat perkara ini berulang kembali?

Persoalannya sekarang ialah sebagai orang Islam, kita tahu bahawa asas Islam ada 5, iaitu Rukun Islam. Jadi, apa asas yg dipegang oleh orang Shiah???

No comments: