Pages

Monday, May 28, 2012

Lapan tahun dilayan seperti haiwan

SARAJEVO: Polis menangkap sepasang warga Bosnia kerana didakwa menjadikan seorang gadis Jerman berusia 19 tahun sebagai hamba dan mengurungnya sejak lapan tahun lalu.
Pasangan berkenaan ditahan minggu lalu berikutan laporan bahawa gadis itu dikurung, didera dan diasingkan daripada orang ramai selama beberapa tahun.

“Mereka mengurungnya, tidak membenarkan dia berhubung dengan orang lain atau membenarkannya ke sekolah. Mangsa dilayani di luar peri kemanusiaan,” kata jurucakap polis, Admir Arnautovic kepada televisyen FTV.
Pasangan berkenaan, Milenko dan Slavojka Marinkovic ditangkap di kediaman mereka di Karavlasi, barat laut Tuzla.

Seorang jiran, Sead Makalic berkata, dia pernah melihat pasangan itu mendera gadis Jerman berkenaan seperti haiwan, memaksanya memakan makanan babi dan menarik kereta kuda ketika kedua-duanya duduk di atas.

Gadis itu yang kini mendapat perlindungan di pusat mangsa keganasan rumah tangga di Tuzla dikatakan tiba di Bosnia dari Jerman lapan tahun lalu bersama-sama ibunya yang hanya dikenali sebagai Kristina.
Kristina berada di situ untuk berkahwin dengan Milenko Marinkovic bagi membantunya mendapatkan permit pemastautin di Jerman.

Menurut laporan media, si ibu berada di kampung berkenaan ketika pasangan terbabit ditangkap Beberapa akhbar tempatan turut melaporkan dakwaan beberapa rakan dan keluarga yang melawat rumah pasangan itu mengenai pencabulan seks. Mereka mendakwa mendengar gadis itu menjerit dan menangis. - AFP

No comments: