Pages

Wednesday, April 4, 2012

Culik adik minta tebusan RM50,000


KUALA LUMPUR: Gara-gara kalah berjudi hingga menanggung hutang mencecah puluhan ribu ringgit, seorang lelaki berusia 30-an mengupah dua rakan baiknya melarikan adik kandungnya sendiri dalam kejadian di Taman Cheras, kelmarin.
Dalam kejadian jam 7 pagi itu, mangsa berusia 15 tahun berada di rumahnya sebelum menerima panggilan telefon daripada individu tidak dikenali memaklumkan dia menerima sebuah bungkusan daripada kakaknya yang berada di luar negara.

Sumber polis berkata, mangsa diminta mengambil bungkusan itu di sebuah kedai serbaneka berdekatan rumahnya.
“Bagaimanapun, sebaik tiba di kedai serbaneka itu, dua lelaki dikenali sebagai rakan kepada abangnya melarikannya ke kawasan tidak dikenali.

“Mangsa dikurung dalam bilik di sebuah hotel sebelum seorang daripada mereka menghubungi ayah mangsa berusia 51 tahun memaklumkan anak bongsunya berada dalam kawalan mereka dan meminta wang tebusan RM50,000,” katanya.

Beliau berkata, bapa mangsa membuat laporan di Balai Polis Cheras kerana bimbangkan keselamatan mangsa.
“Mangsa bernasib baik kerana ketika berada dalam kurungan, rakan abangnya yang menjaganya itu tertidur dan peluang itu digunakan untuk melarikan diri.

“Bapanya menghubungi polis dan selepas disoal siasat abang kandung mangsa dicekup manakala dua lagi rakan mangsa sedang diburu,” katanya.
Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohan Singh Tara Singh mengesahkan menerima laporan kejadian itu.

1 comment:

Anonymous said...

Malaysia apa nak heran :
Mahadir blh kata anwar tumbuk muka sendiri bg lebam pun org percaya