Pages

Thursday, February 23, 2012

Dua kali lara

USUNG...jenazah Mohamad Al-Amin diangkat selepas ditemui mati lemas  di Sungai Kambus, Kampung Sungai Belacan, semalam.
USUNG...jenazah Mohamad Al-Amin diangkat selepas ditemui mati lemas di Sungai Kambus, Kampung Sungai Belacan, semalam.
DITEMUI...basikal mangsa ditemui dalam semak di tepi sungai.
DITEMUI...basikal mangsa ditemui dalam semak di tepi sungai.
KOTA BHARU: Seorang ibu tunggal yang baru pulang dari majlis pengebumian ibu saudaranya terpaksa menerima berita memilukan apabila anaknya mati lemas di Sungai Kambus, Kampung Pulau Belacan, Pengkalan Chepa, pagi semalam.
Mangsa, pelajar Sekolah Menengah Ugama Arab (SMUA) Tarbiah Mardziah, Mohamad Al-Amin Muradi, 15, dikatakan hilang apabila tidak pulang ke rumah sebaik selesai kelas mengaji al-Quran terletak berhampiran rumahnya di Kampung Alor Tok Aji, di sini, kira-kira jam 3 petang kelmarin.

Anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Pengkalan Chepa yang mendapat maklumat jam 8 pagi semalam, kemudiannya melakukan gerakan mencari sebelum menemui mayat mangsa hampir dua jam kemudian.
Difahamkan, ibunya, Habsah Daud, 45, dimaklumkan mengenai kehilangan anaknya oleh ahli keluarga sebaik pulang dari menziarahi ibu saudara yang meninggal dunia.

Habsah yang bekerja sebagai tukang cuci di sekolah, dikatakan keluar mencari anaknya selepas solat Asar namun gagal menyebabkannya berusaha ke tempat kejadian sekali lagi dan menemui basikal serta selipar milik anaknya, kira-kira jam 12 tengah malam.

Bagaimanapun, Habsah yang ditemui semalam, enggan ditemu bual wartawan.
Rakan karib Habsah, Kamariah Said, 48, berkata dia dihubungi rakannya itu pada jam 10 malam sambil memberitahu tidak sedap hati memandangkan Mohamad Al-Amin tidak pulang sejak petang kelmarin.

Katanya, dia kemudian menghubungi Habsah semula pada tengah malam dan diberitahu berada di sungai mencari anaknya.
“Saya tidur sekejap dan bangun pada tengah malam kerana ingin mengetahui keadaannya.

“Dia ketika itu sedang mencari anaknya di sungai, tetapi cuma menemui basikal dan selipar.

“Pagi tadi (semalam) saya ke rumahnya dan selepas itu dia memberitahu ingin ke Kampung Pulau Gajah pula mencari anaknya,” katanya. Sementara itu, Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Pengkalan Chepa, Nik Ahmad Afsham Nik Pa berkata seramai lima anggota Unit Skuba bergegas ke tempat kejadian sebaik menerima maklumat.

Katanya, mayat mangsa berjaya ditemui jam 9.45 petang semalam kira-kira 50 meter dari tebing sungai.

myMetro | Dua kali lara:

'via Blog this'

No comments: