Pages

Wednesday, July 27, 2011

Medvedev jadi ‘Captain Russia’


SEORANG wanita melalui jalan yang menempatkan poster Medvedev yang berpakaian seperti watak Captain America di Moscow, semalam.
SEORANG wanita melalui jalan yang menempatkan poster Medvedev yang berpakaian seperti watak Captain America di Moscow, semalam.


MOSCOW: Satu poster misteri menampilkan Presiden Russia, Dmitry Medvedev umpama watak Captain America, muncul di ibu negara itu kelmarin yang dianggap mencetuskan sedikit rasa kurang senang kepada Kremlin.

Captain Amerika adalah watak berdasarkan komik mengisahkan kehidupan seorang kanak-kanak kurus kering yang kemudian menjadi seorang wira.
Dalam poster itu, Medvedev memakai jaket dan sarung tangan hitam serta bergaya seperti poster filem Captain America: The First Avenger.
Filem berkenaan ditayangkan di Amerika awal bulan ini. Perkataan Captain Russia: The First Ruler dilihat di tengah-tengah poster itu yang disifatkan sebagai satira.

Dalam komik popular terbabit, watak Captain Amerika menggunakan perisai dalam menghadapi serangan musuh manakala dalam poster itu, Medvedev membawa sebuah iPad besar.

Seorang pegawai Kremlin yang tidak mahu identitinya didedahkan, berkata poster yang memaparkan wajah Medvedev adalah perbuatan paling bodoh pernah dilakukan seorang pemimpin.

Captain America mengisahkan seorang lelaki kurus dipilih menjalani proses rahsia menjadikannya wira untuk memerangi Nazi Jerman. – AFP Berita Harian Online | Medvedev jadi ‘Captain Russia’

No comments: