Pages

Monday, June 20, 2011

Warga Indonesia ditemui mati ditetak

KUALA LUMPUR — Seorang lelaki warga Indonesia mati ditetak berhampiran Tanah Perkuburan Kristian, Jalan Kuari, Cheras, malam ini, dipercayai berpunca daripada satu perselisihan faham antara kumpulannya dengan satu kumpulan lain.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, mangsa, yang berusia lingkungan 30-an, bersama dua rakannya dikatakan mula berselisih faham dengan empat anggota kumpulan lain ketika menaiki sebuah bas dari tempat kerja mereka di Taman Len Seng, Cheras, untuk pulang kira-kira 7 malam tadi.
"Namun, ketika di dalam bas, mereka telah dipaksa oleh kumpulan tersebut untuk turun di kawasan seberang jalan tanah perkuburan itu,” katanya kepada pemberita di lokasi kejadian.
Beliau berkata, mangsa dan rakannya kemudian dikejar kumpulan berkenaan sehingga ke kawasan berhampiran tanah perkuburan sebelum diserang.
Chin Wah berkata, maklumat awal mendapati mangsa, yang ditetak dengan senjata tajam dipercayai parang, berasal dari Surabaya, Indonesia dan bekerja di tapak pembinaan di Taman Len Seng.
"Tidak ada sebarang identiti pada lelaki tersebut...menurut lelaki yang cedera parah itu, kumpulan yang satu lagi dipercayai bukan warga tempatan,” katanya. — Bernama
Kosmo! Online - Terkini

No comments: