Pages

Sunday, April 10, 2011

Keluarga cacamarba

KUALA LUMPUR: Hanya kerana tidak puas bersama suami yang kini uzur, seorang wanita didakwa tergamak menggoda menantunya sehingga menyebabkan rumah tangga anak tirinya bergolak.
Lebih menjijikkan, pasangan itu tidak segan silu bermesra di kawasan perumahan dan ada ketikanya mengaku sebagai suami isteri.

Perkara itu dibongkar anak tiri wanita berkenaan, Azimah (bukan nama sebenar), yang kini menjeruk perasaan apabila suaminya dikebas ibu tirinya.

Menyedihkan apabila dia hanya mengetahui hubungan itu beberapa bulan lalu sedangkan mereka dipercayai sudah berbuat demikian hampir tiga tahun lalu.

Secara kebetulan, keperitan itu sama seperti dilalui ibunya kira-kira 17 tahun lalu apabila terpaksa berkongsi kasih sayang ayahnya. Azimah mendakwa ibu tirinya seorang yang kuat seks dan perkara itu diakui bapanya yang kini tidak mampu lagi melayan wanita itu apabila menghampiri usia 70 tahun.


“Bapa saya pernah berhasrat melepaskan ibu tiri saya apabila tidak mampu melayan nafsu isterinya namun dia enggan diceraikan,” katanya yang ditemui di Bandar Kinrara, baru-baru ini.

Katanya, hubungan ibu tiri dengan suaminya memang rapat sejak kebelakangan ini namun dia langsung tidak menjangka mereka mempunyai hubungan serius.

Menurutnya, ibu tirinya menjadi sebahagian daripada keluarga sejak 1994 sebagai isteri kedua bapanya dan dikurniakan tiga anak.

“Pada awalnya memang sukar saya menerima kehadiran ibu tiri saya dan sering mencari pasal dengannya.

“Namun lama-kelamaan saya pujuk diri saya supaya menerimanya dan menganggapnya suratan takdir,” kata wanita berusia 42 tahun itu.


Namun, kekerapan suaminya menghabiskan masa bersama ibu tirinya sejak Ogos lalu membuatnya terfikir adakah hubungan mereka hanya sekadar menantu dan mentua atau sebaliknya.


Kemuncaknya, tindakan suaminya yang mahu pulang beraya di rumah ibu tirinya di Kelantan dengan alasan mereka berasal dari kawasan sama menguatkan lagi kesangsiannya.


“Suami memberitahu mahu beraya di rumah mama (ibu tiri) dan membiarkan saya sendirian di sini (Puchong) dan pulang ke Kelantan bersama anak saya.


“Malah saya dimaklumkan anak mereka pernah berduaduaan di dalam rumah keluarga mama dan lebih mengejutkan, keluarganya menutup mata merelakan perbuatan itu,” katanya.


Azimah berkata, hubungan terlarang mereka terbongkar dan suaminya mengaku menjalinkan hubungan dengan ibu tirinya.


Pembongkaran itu membawa kepada perpisahan sementara lebih seminggu bagi menenangkan diri.


Atas nama kasih dan sayang terhadap lelaki yang dikahwininya hampir 10 tahun lalu, dia memberi peluang kedua kepada suaminya.


Namun, Azimah sekali lagi kecewa apabila pasangan terlarang itu masih menjalinkan hubungan dan merancang untuk berkahwin.


“Bagaimana mereka mahu berkahwin sedangkan bapa saya belum menceraikan mama, takkan mereka tidak tahu.


“Saya pasti mama lebih tahu status dirinya dan dia bukannya cetek agama,” katanya yang kini tawar hati kepada suaminya.

myMetroKeluarga cacamarba

No comments: