Pages

Wednesday, January 5, 2011

Malaysia juara ' rompak '

 Gambar-gambar berkaitan rompakan diMalaysia sepanjang tahun 2010

Sebilah keris hitam bersarung kayu antara senjata tajam yang ditemui dalam kereta yang digunakan oleh empat penyamun.
T. Narenasegaran menunjukkan sebahagian daripada barangan samun yang ditemui semula

dalam kereta yang digunakan oleh empat penyamun yang ditembak mati oleh polis Temerloh,

Pahang, semalam.
Sekumpulan penjenayah bukan sahaja tahu mencuri atau merompak tetapi mereka kini beralih arah iaitu selain membuat kejahatan, mereka juga percaya hobi memelihara burung Cenderawasih boleh membawa tuah


BEBERAPA ekor rusa Jawa milik Khalid yang dipelihara di belakang rumahnya di Kampung Tenai, Gemencheh.
( bunyi rusa selamatkan kami dari perompak)
Khalid Mohd. Dah menunjukkan pagar dawai yang hendak dipotong oleh penjenayah ketika cuba merompak rumahnya di Kampung Air Gelugor, Gemencheh, Negeri Sembilan, semalam.
KOK CHIN berdiri di dalam longkang yang terdapat pistol mainan (dalam bulatan) yang digunakan seorang lelaki untuk menyamun sebuah bank di Puchong semalam.
ABDUL RAHIM (kanan) menunjukkan sebahagian barang yang dirampas daripada kumpulan Ah Guan di Ibu Pejabat Polis Daerah Cheras semalam.
ANGGOTA polis melakukan siasatan di sebuah kedai emas yang nyaris dirompak di Sungai Way, Petaling Jaya semalam.
Anggota polis mengusung satu mayat penjenayah yang mati ditembak di luar rumah Wan Adnan di Taman Pantai Selamat, Jalan Teluk Sisek, Kuantan semalam.
Anggota polis memeriksa mayat perompak yang mati ditembak pengawal keselamatan dalam kejadian rompakan di sebuah kedai emas di Tanah Merah, Pendang, Kedah, semalam.
KERETA penjenayah yang ditembak mati di Bukit Tunku, Kuala Lumpur semalam.
Abdul Ghafar Rajab (kiri) bersama Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Kota Setar, Deputi Supritendan Mohd. Fiesal Libertus menunjukkan gambar suspek yang terlibat dalam kes samun di Alor Setar, semalam.
 Amirul Hadi Faqih Ariffin, 23; L. Fabian, 37; Choong Hoong Wai, 22; Chong See Chin, 23; Ridzuan Abdul Rahim, 25.
Chan Pooi Mun, 26; Fong Chin Too, 25, Chew Bee Teck, 50; Phua Soon Hooi, 26; Wong Chee Keong, 40.
A. Kurunanidhi, 37; L. Vikneswaran, 26; M. N Gobi Nair, 31; Mohd. Adzim Kamarudin, 27; Irman Shah Kamaruddin, 30; T. Krishnamurthi, 22, dan Muhammad Nor Wahab, 28.
ABDUL Jalil Hassan (tengah) menunjukkan senjata dan peralatan yang digunakan Geng

Fendi untuk melakukan kegiatan pecah rumah sambil diperhatikan para pegawainya di IPD

Ampang Jaya. Turut dipamerkan hasil rampasan barangan yang dipercayai dicuri daripada

rumah-rumah mangsa.

PEKERJA ASAL SARAWAK: Tidak ada pengakuan dikemukakan Michael Garing, yang didakwa membunuh Encik Shanmuganathan, di kawasan lapang di Kallang Road, pada Ahad lalu. -- Foto THE STRAITS TIMES
Mohd. Rodwan Mohd. Yusof (dua dari kanan) menunjukkan barang kemas bernilai hampir RM100,000 dan wang tunai berjumlah RM339,000 pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Melaka Tengah, Banda Hilir, Melaka semalam.
SEBAHAGIAN senjata yang dirampas ekoran penahanan tujuh perompak van keselamatan di George Town kelmarin.
Ayub Yaakob (tiga kanan) menerangkan penemuan senjata api dan bom tangan dalam kes rompakan di Jalan Paya Terubong pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontijen Pulau Pinang, Georgetown, Pulau Pinang, semalam. - utusan/Zhafaran Nasib
Anggota forensik melakukan siasatan ke atas sebuah van membawa wang tunai yang dirompak dalam kejadian di Jalan Paya Terubong, Pulau Pinang, semalam. - Utusan/Zhafaran Nasib
ANGGOTA polis memeriksa ATM yang dikopak dalam kejadian di Jalan Bentayan, Muar, awal pagi semalam.
Polis teliti rakaman CCTV kesan penyamun

KETUA Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar (dua dari kiri) melihat sebahagian daripada barangan yang dirampas daripada tujuh lelaki ketika hendak menyamun sebuah rumah di Puchong semalam.

Seorang penjenayah berjaya ditembak oleh anggota polis apabila cuba melakukan samun di Jalan Pinggai, Taman Pelangi, Johor Bahru, semalam. - Gambar EHSAN SIN CHEW
Anggota polis mengangkat mayat Allahyarham Mohd. Zambrizal Mohd. yang ditemui mati dibunuh di rumahnya di Seksyen U12, Shah Alam, semalam. - UTUSAN/Saharuddin Abdullah Mohd. ZamBrizal Mohd.( rompak wang gaji)
RULIAH Abu Bakar menceritakan semula bagaimana tangannya diikat dan kemudian dirompak oleh tiga suspek serta cucunya sendiri di rumahnya di Kampung Jawa, Panchor, Muar, Johor, semalam.
PENJENAYAH yang cedera ditembak diusung keluar dari kawasan hutan perumahan A 'Famosa Resort di Alor Gajah, Melaka semalam.

MOHAMAD Nasir Ramli (kiri) menunjukkan parang dan beberapa barang yang dirampas dari geng samun kereta di Muar, Johor, semalam.

Zainuddin Yaacob (dua dari kiri) menunjukkan hasil curi suspek pecah kedai di Taman Pelangi Indah semasa sidang media di Johor Bahru, semalam.






BEBERAPA anggota polis mengawal dua daripada tiga penjenayah yang diberkas di Lorong Masjid, Kampung Padang Enggang, Kota Bharu kelmarin.
Tiga suspek samun dan ragut berjaya diberkas polis ketika cuba melarikan diri di Lorong Masjid, Kampung Padang Enggang, Kota Bharu, kelmarin.

HARDI Mohd. Hadir menunjukkan tempat pencuri menyelam dan mahu mencuri enjin bot yang dinaikinya di Tasik Banding, kelmarin.
BUKTI...Farah Elyani melihat laci yang dikopak perompak.
Katanya, dia dalam bilik apabila penjenayah yang memakai topi tanpa menutup muka masuk bertanyakan di mana bapa dan ibunya sebelum menggeledah bilik lain.

Tiga tertuduh kes merompak dan melepaskan tembakan di sebuah kedai emas di Pendang didakwa di Mahkamah Majistret Alor Setar semalam.
OSMAN (kanan) bersama pegawainya menunjukkan  foto   lelaki disyaki penyamun di Kota Tinggi.
OSMAN (kanan) bersama pegawainya menunjukkan foto lelaki disyaki penyamun di Kota Tinggi.( samun kereta)
Anggota polis memeriksa mayat seorang penjenayah yang ditembak mati di Kampung Sungai Lang, Kuala Langat semalam.( rompak syarikat bas )
MOKHTAR (kiri) menunjukkan sebilah parang yang dirampas daripada empat lelaki pada sidang akhbar di Johor Bahru semalam.( rompak kedai serbaneka)
POLIS memeriksa flat di Jalan Sutera Lama, Port Dickson (anak panah) tempat Norliza dan anaknya Amirul Ayman ditemui mati dibunuh semalam.( dibunuh perompak)
MUSA menunjukkan rumah di mana seorang jiran menemui mayat Esah (gambar kecil) dalam keadaan tertiarap di Pantai Remis, Taiping kelmarin.( dibunuh perompak)
ZAINAB bersama suaminya, Ishak melihat gambar Norliza dan Amirul Ayman di rumah mereka di Kampung Pulau Kerbau, Tumpat semalam. Gambar kecil, Mohd. Yusof terlalu sedih ketika menyaksikan jenazah Norliza dan Amirul Ayman dikebumikan.( dibunuh perompak)
Yusof Ibrahim menunjukkan kecederaan yang dialami oleh anaknya Nur Azwar akibat ditoreh di leher dengan pisau di rumahnya Kampung Rahmat, Rantau Panjang, kelmarin.( ditoreh perompak jalanan)
 MOHAMAD NOR dan Nadzmiah  menunjukkan dawai serta wayar seterika   yang digunakan perompak untuk mengikat mereka di Kampung Gelam, Alor Setar, awal pagi kelmarin.
MOHAMAD NOR dan Nadzmiah menunjukkan dawai serta wayar seterika yang digunakan perompak untuk mengikat mereka di Kampung Gelam, Alor Setar, awal pagi kelmarin.
SIEW FOOK melihat bilik yang diselongkar dalam kejadian samun di rumahnya di Taman Yoon Chan, Seremban semalam.
MOHD. Fawzi Arshad (kanan) menunjukkan baju isteri suspek yang digunakan ketika menyamun bersama topeng dan barangan curi di IPD Kluang, semalam.
PASUKAN forensik memeriksa beberapa kesan tembakan pada cermin kalis peluru di dalam sebuah kedai emas di Jalan Sura Gate, Dungun, semalam.
PASUKAN forensik memeriksa beberapa kesan tembakan pada cermin kalis peluru di dalam sebuah kedai emas di Jalan Sura Gate, Dungun, semalam.
DISELONGKAR...kabinet televisyen diselongkar perompak terbabit.
DISELONGKAR...kabinet televisyen diselongkar perompak terbabit.
BERLUBANG...Noraini menunjukkan tingkap rumahnya yang diumpil perompak, semalam.
BERLUBANG...Noraini menunjukkan tingkap rumahnya yang diumpil perompak, semalam.
BUKTI...selimut biru digunakan penjenayah.
BUKTI...selimut biru digunakan penjenayah.
BANTU POLIS...Leong memberikan maklumat kepada pegawai penyiasat polis mengenai  rumahnya dimasuki tiga perompak menaiki kereta BMW.
BANTU POLIS...Leong memberikan maklumat kepada pegawai penyiasat polis mengenai rumahnya dimasuki tiga perompak menaiki kereta BMW.
MOKHTAR (tengah) menunjukkan alat renjatan elektrik yang dirampas daripada dua lelaki pada sidang akhbar di Johor Bahru semalam.
A. JEGAN, s. SHANMUGAM, GURUCHARAN, R. SHANMUGAM, G. MANIARASAN
MANGSA...gambar atas kiri, pekerja yang cedera di kepala akibat dihentak dengan tukul besi, gambar lain menunjukkan peralatan restoran yang dirosakkan.
MANGSA...gambar atas kiri, pekerja yang cedera di kepala akibat dihentak dengan tukul besi, gambar lain menunjukkan peralatan restoran yang dirosakkan.
SEORANG pekerja kilang mengukur saiz lubang peti besi yang ditebuk oleh perompak dalam kejadian di Bukit Rambai, Melaka semalam.(rompak kilang perabut)
RAMPAS...antara barangan yang dirampas daripada perompak, semalam.
RAMPAS...antara barangan yang dirampas daripada perompak, semalam.
Zulkifli Abdullah menunjukkan senjata dan barangan yang dirampas selepas penangkapan empat penjenayah pada sidang akhbar di Ipoh, semalam.( rompak lebih RM 1juta)
SIASAT...anggota polis forensik memeriksa mayat tiga  lelaki yang ditembak mati pagi semalam.
SIASAT...anggota polis forensik memeriksa mayat tiga lelaki yang ditembak mati pagi semalam.
(dipercayai perompak)
SIASAT...anggota Unit Forensik polis menjalankan siasatan di rumah mangsa, semalam.
SIASAT...anggota Unit Forensik polis menjalankan siasatan di rumah mangsa, semalam.
(atuk tembak perompak)
SEBAHAGIAN pekerja asing warga Vietnam yang ditahan polis bagi membantu siasatan kes bunuh seorang pengawal keselamatan di sebuah kilang membuat konkrit di Sungai Petani, Kedah, semalam.( rompak kilang)
Salah seorang anak Che Omar, Mohd. Ismail Che Omar (kiri) menunjukkan kesan umpil di rumahnya di Kampung Matang Acheh, Pantai Remis yang dimasuki penyamun semalam.
DICARI... Lakaran fotofit dua suspek dipercayai terbabit dalam tiga kes ragut dan samun yang berlaku di Temerloh dari September hingga November tahun ini.
SEORANG anggota polis mengambil gambar kelongsong peluru selepas kejadian rompakan di Jalan Tuanku Abdul Rahman, Kuala Lumpur semalam.
PEMILIK kelab malam di Jalan Chow Kit Kuala Lumpur ini terus menghubungi polis selepas suspek meminta wang pelindungan sebanyak RM200 semalam.(penjenayah juga mempunyai rekod jenayah lampau iaitu merompak dan dadah)
KUMARAN (kiri), Ramesh (tengah) dan Karthik berjalan keluar dari
Mahkamah Sesyen selepas dituduh dengan lima pertuduhan termasuk
merompak, merogol dan meliwat mangsa semalam.
Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff (kiri) menunjukkan pistol yang dirampas daripada penyamun pada sidang media di IPK Johor Bahru, semalam.
CEDERA...kaki mangsa yang luka.
CEDERA...kaki mangsa yang luka.( kerana melawan perompak)
AMAQ Elvil (kanan) dan Mahmud dijatuhkan hukuman penjara 12 tahun dan enam sebatan di Mahkamah Sesyen Batu Pahat, semalam.(kesalahan merompak)
CEDERA...A Lecthumi menunjukkan kepala dan badan suaminya, Vadevellu  yang ditetak perompak.
CEDERA...A Lecthumi menunjukkan kepala dan badan suaminya, Vadevellu yang ditetak perompak.
DI rumah sewa tamu Kubang Kerian, Kelantan inilah Che Rosnani dan anaknya, Shazrina Shariz didakwa merompak seorang wanita hingga mengakibatkan mangsa kerugian RM20,000 pada 1 Disember lalu.

SEBAHAGIAN barangan yang berjaya dirampas daripada keluarga yang dipercayai memukau dan memperdayakan mangsanya pada sidang media di Johor Bahru, semalam.
( tipu, pukau dan rompak)
MOHD. MOKHTAR (kanan) menunjukkan motosikal yang dirampas daripada Geng Kangkar Iblis di Johor Bahru semalam.( Geng mencuri , merompak dan meragut)
Zainuddin Yaacob menunjukkan pistol pada sidang akhbar di Balai Polis Central, Johor Bahru, semalam.( pistol yang digunakan untuk merompak)
AMIRUDDIN menunjukkan barang kemas yang berjaya dirampas di Ampang Jaya semalam.
( barang rompakan )
Jiran mengunjungi rumah Perumal (gambar kecil) yang dibunuh selepas disamun di Taman Gopeng Jaya, Ipoh semalam.

No comments: