Pages

Monday, October 18, 2010

Remaja sangka bungkusan mayat janin berisi wang




2010/10/18

KOTA KINABALU: Kes pembuangan bayi bagai tiada kesudahan apabila satu lagi janin bayi ditemui ditanam di kawasan lapang Pekan Lama Inanam berhampiran sebuah stesen minyak jam 10 malam kelmarin. 

Janin yang dianggarkan berusia dua bulan itu ditanam oleh satu pasangan dan ditemui remaja lelaki berusia 15 tahun curiga dengan kelakuan pasangan terbabit selepas dilihat tergesa-gesa membawa bungkusan ke kawasan itu.Ketika kejadian, remaja itu menunggu rakannya di kawasan berhampiran.Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Ahmad Sofi Zakaria, berkata remaja itu melihat seorang wanita menggali tanah manakala pasangannya memerhati sekeliling sebelum meninggalkan kawasan itu. 

“Didorong rasa curiga, remaja terbabit menghampiri kawasan itu dan melihat kesan timbusan tanah. 

“Dia menggali tanah itu dan menemui bungkusan plastik hitam lalu membawanya pulang kerana menyangka ia wang yang cuba disembunyikan mereka. 

“Remaja itu bersama adiknya berusia sembilan tahun kemudian membuka plastik berkenaan dan terkejut selepas menemui ketulan daging yang kemudian disedari janin bayi. 
“Beliau dan bapanya melaporkan perkara itu kepada polis,” katanya di sini, semalam. 

Katanya, siasatan dilakukan bagi menentukan sama ada janin itu digugurkan secara paksa sebelum ditanam. 

Ahmad Sofi berkata, janin itu sudah dihantar ke Hospital Queen Elizabeth (QEH) untuk bedah siasat dan hospital serta klinik swasta selain orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Kinabalu di talian 088-242111 bagi membantu siasatan. 

No comments: