Pages

Monday, October 18, 2010

Misteri kereta dipandu ke laut


SEPARUH badan kereta Corvette ditenggelami air laut di Pantai Pasifik dekat San Diego, Amerika Syarikat pada Khamis lalu.


SAN DIEGO - Separuh badan kereta sport Corvette baru berharga AS$50,000 (RM154,225) ditenggelami air laut di Pantai Pasifik dekat sini selepas ia dipandu oleh seorang lelaki misteri, lapor sebuah akhbar semalam.
Beberapa saksi berkata, kereta berwarna kuning itu berpusing di pasir pantai sebelum kenderaan tersebut tersekat di dalam laut.
Seorang lelaki berumur 39 tahun dan isterinya berusia 36 tahun ditahan polis untuk disoal siasat sebelum mereka dihantar ke sebuah pusat pemulihan dadah.
Menurut pasangan itu, mereka menyewa kereta itu daripada syarikat Hertz.
Pasangan tersebut menyatakan, mereka pergi ke Pub West End di pantai itu dan berkenalan dengan seorang lelaki misteri yang namanya tidak diketahui.
Lelaki berkenaan memberitahu pasangan suami isteri itu bahawa dia tidak pernah memandu kereta sport tersebut.
Dia kemudian meminta kebenaran daripada pasangan itu untuk memandu kereta itu.
Apa yang menghairankan ialah pasangan suami isteri tersebut bersetuju membenarkan lelaki berkenaan memandu kereta Corvette itu.
"Mereka (pasangan suami isteri itu) menafikan mengetahui bagaimana kereta itu boleh memasuki air laut," kata seorang pegawai polis, Leftenan Andra Brown.
"Pasangan itu cuma mengakui mereka merupakan penumpang dalam kereta berkenaan," tambahnya.
Lelaki misteri yang memandu kereta itu kemudian menghilangkan diri dan polis kini memburunya.
Jika lelaki itu ditemui, dia mungkin terpaksa membayar kos polis, perkhidmatan helikopter dan jabatan bomba yang dipanggil ke tempat kejadian. - Agensihttp://www.kosmo.com.my

No comments: