Pages

Thursday, September 9, 2010

Wook pilih baju merah jambu




WOOK menunjukkan baju raya berwarna merah jambu ketika ditemui di 
Kampung Tok Randok, Ajil, Kuala Berang semalam.


HULU TERENGGANU - Usianya sudah mencecah 108 tahun, namun Wook Kundur tetap ingin tampil bergaya bersama suami yang 70 tahun lebih muda daripadanya, Mohd. Nor Musa, 38, sempena Aidilfitri ini.
Wook yang dipercayai wanita tertua di negeri ini juga sudah memilih sepasang baju kurung moden dan sepasang baju Melayu yang kedua-duanya berwarna merah jambu untuk dipakai ketika lebaran.
Menurut Wook, kedua-dua pasang baju itu adalah pemberian sekumpulan individu yang bermurah hati membawanya ke butik pakaian di pekan Kuala Berang dekat sini baru-baru ini.
Kesempatan itu digunakan sebaik mungkin oleh Wook untuk memilih pakaian idamannya.
"Syukur Alhamdulillah, walaupun Nor (Mohd. Nor) banyak buat hal tapi sebab tok kahwin dengan dia, ramai orang datang tolong tok," katanya ketika ditemui di rumah adiknya Minah Kundur, 66, di Kampung Tok Randok, Ajil dekat sini semalam.
Namun jelasnya, ketiadaan suaminya yang menjalani pemulihan di Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) di Ajil dekat sini sedikit menyukarkannya untuk pergi ke masjid bagi menunaikan solat tarawih.
"Kalau boleh tok mintak Nor dilepaskan sebelum hari raya nanti kerana tok mahu memohon maaf dan beraya bersamanya," katanya.

No comments: