Pages

Sunday, August 1, 2010

Top of The World


o        <>ASSALAMUALAIKUM, RAKAN-RAKAN YANG DIHORMATI...berwaspada dengan beberapa perkara-perkara yang memungkinkan penyebaran virus HIV secara tidak diduga !!!!!
Berikut adalah artikel yang perlu   diambil perhatian sekiranya anda belum   membacanya. .. Sila baca artikel   berikut mengenai orang yang HIV positif   seronok menyebarkan virus HIV. Ianya   pernah ke udara di dalam Televisyen   Thai di mana pesakit HIV ditangkap &   didakwa, tapi apa gunanya, beliau   telah   merosakkan ramai orang awam yang tak   berdosa. Jadi sila   berhati-hati ... Beberapa tempat   berbahaya dan kebarangkalian menemui jarum   penyuntik yang telah digunakan penagih
1. Di kawasan pantai. Apabila anda   berjalan di pantai sila pakai   selipar atau kasut, ada penagih dadah   yang melakukan aktiviti di tepi   pantai danmenimbus jarum penyuntik di dalam pasir. Penyuntik ini   kemudiannya terdedah akibat ombak.
2. Di kawasan permainan kanak-kanak.   Satu lagi kawasan pilihan   penagih.T erdapat kes di Australia di   mana kanak-kanak yg tak berdosa telah tercucuk jarum penyuntik apabila   beliau turun daripada papan lunsur &   kemudiannya didapati HIV positif.
3. Di panggung wayang. Sila pastikan   kerusi yg anda duduki. Kes yang   terjadi apabila seorang perempuan duduk di kerusi beliau dan terasa   sesuatu benda mencucuk. Beliau berdiri   dan mendapati ada penyuntik dan   nota berbunyi "Welcome to the real   world, you are now HIV positive' .   Doktor telah memeriksa jarum tersebut & mengesahkan ianya terdapat   virus HIV. Ianya berlaku di Hawai jadi   berhati-hati ... .
4. Di Georgia & Florida , ada kes   menunjukkan pesakit HIV meletakkan   penyuntik di dalam tempat   mengembali kan syiling, mesin air minuman...jadi pastikan bila anda membeli air   atau kandi, perhatikan betul-betul   tempat mengembalikan wang   syiling..... ......... ......... ......... ....... .mungkin terdapat jarum   penyuntik di   dalamnya.  
5. Di restoran Burger King, pesakit   HIV yang juga pekerjanya   meletakkan sedikit darah di dalam   burger & mencampurkan dengan mayonis   dan salad. Ianya seperti sos. Jadi   cuba jangan pesan burger dengan   mayonis & sos Order di tempat lain. 

Ini adalah nyawa anda. Sila   'foward' maklumat ini sebanyak mungkin   kepada orang lain, especially   orang yang anda cintai, anak anda   dan sesiapa saja...
Dr Yasmin Anum Mohd Yusof
Associate Professor & Head Dept. of
Chemical Pathology
School of Medical Sciences
USM, Kubang Kerian, Kelantan ,
MALAYSIA .

No comments: