Pages

Saturday, June 26, 2010

Pakatan Jahat Antarabangsa siri 1


Assalamu'alaikum wbth,


Berikut adalah ringkasan dari buku 'International Conspiracy' yang ditulis oleh William Gary Carr, seorang komander dalam tentera Kanada dan beliau telah meninggal dunia pada tahun 1959. Buku ini ditulis dalam tahun 1954. Buku ini adalah satu buku yang cukup bagus tetapi malangnya ia tidak boleh didapati di pasaran.

Pengarang buku ini meramalkan bahawa perang dunia ketiga akan berlaku di antara orang-orang Islam dengan zionis yahudi, antara negara-negara Arab dan orang-orang Islam dengan Israel dan kuncu-kuncunya. Buku ini adalah sangat penting kerana ia menceritakan mengenai perancangan-perancangan jahat yahudi dan jika kita tahu perancangan jahat mereka dan cara-cara mereka bergerak, maka ini akan memudahkan lagi bagi kita untuk mengalahkan mereka.

Buku ini dipenuhi dengan fakta-fakta sejarah yang dikumpulkan oleh pengarang dari berbagai sumber seperti dokumen-dokumen dan surat-surat dari muzium, surat-surat khabar, buku-buku, majalah-majalah, seminar-seminar, ucapan-ucapan dan sebagainya. Antara dokumen yang beliau gunakan di dalam buku itu ialah surat dari seorang presiden Amerika, Quincy Adams, kepada seorang kolonel menceritakan tentang Freemason dan hubungan Thomas Jefferson dengan Freemason.

Beliau juga menulis dari pengalaman beliau dalam perang-perang Dunia yang Pertama dan Kedua. Semua fakta-fakta yang diberikan di dalam buku itu ada dinyatakan sumbernya, kecuali ada satu maklumat yang mana beliau tidak menyatakan dari mana sumbernya. Maklumat itu adalah mengenai ucapan seorang yahudi mengenai perancangan mereka untuk menguasai ekonomi dunia.

Ada dua kesimpulan yang telah dibuat oleh pengarang di dalam buku itu:

1. Sejarah akan sentiasa berulang.

2. Di sana ada terdapat satu kumpulan rahsia, yang merancangkan perang-perang dan revolusi-revolusi ini.

SEJARAH AKAN SENTIASA BERULANG

Jadi, perancangan jahat (conspiracy) itu juga adalah berulang-ulang, orang yang samalah yang membuat perancangan-perancangan ini. Dan beliau merujuk kepada iblis sebagai contoh. Bagi kita ini adalah benar. Dalam Al Quran Al Karim, ALLAH 'Azzawajalla berfirman, ketika menceritakan mengenai Balqis dan menteri-menterinya, Balqis berkata, yang maksudnya:

"Apabila raja-raja menakluki sesuatu negeri, mereka akan memusnahkannya. Dan mereka akan menjadikan orang-orang yang mulia itu cukup hina". Kemudian ALLAH pula berfirman:
"Itulah yang mereka lakukan". (An Naml: 34)

Maksudnya perkara seperti ini akan sentiasa berlaku dan berulang-ulang, bukan pada zaman Balqis sahaja. Pengarang ini mengkaji Perang Dunia Pertama (PD1) dan Perang Dunia Kedua (PD2), dan mendapati cukup banyak persamaan diantara kedua-dua itu.

Contohnya, dalam PD1, Perdana Menteri Britain, Esqueth, meletakkan jawatan sebaik-baik saja sebelum PD1 bermula.


Dan dalam PD2 pula, Perdana Menteri Britain pada masa itu, Chamberlain, telah enggan untuk melibatkan Britain dalam PD2. Lalu akhbar menyiarkan penglibatan beliau dalam satu skandal dan beliau terpaksa meletakkan jawatan dan diganti oleh Churchill. Sebaik saja Churchill menjadi Perdana Menteri, Britain terus melibatkan diri dalam PD2 dengan mengebom Berlin.

Manakala dalam perang Teluk pula, Thatcher meletakkan jawatan lebih kurang dua minggu sebelum perang itu bermula.

Kita dapati juga dalam ketiga-tiga perang ini, negara yang kalah itu dikalahkan dari dalam dengan timbulnya berbagai-bagai masalah dalam negeri dan terpaksa mengaku kalah. Juga, negara yang kalah djpaksa menandatangani perjanjian yang cukup memalukan dan menghinakan.

Dalam PD1 contohnya, Jerman menyerang Rusia dan telah hampir mengalahkan Rusia. Lalu mereka menimbulkan huru-hara dan revolusi di dalam negeri Jerman. Kerajaan Jerman memikirkan bahawa walaupun mereka dapat menawan Rusia tetapi negara mereka akan hancur, lalu mereka pun menyerah kalah dan dipaksa menandatangani Perjanjian Versailles yang memalukan.

Taktik yang sama juga digunakan terhadap Jerman dalam PD2 sehingga mereka berjaya mengalahkan Hitler dan memaksa Jerman menandatangani perjanjian baru.

Begitu juga dengan Iraq dalam perang Teluk. Puak syi'ah dan Kurdis telah memulakan rusuhan sebelum perang bermula lagi. Iraq akhirnya terpaksa mengaku kalah dan telah disuruh mengaku kalah tanpa sebarang syarat dan menerima apa saja syarat yang ditentukan oleh Amerika dan kuncu-kuncunya.

Satu lagi persamaan yang dijumpai oleh pengarang ialah bahawa dalam ketiga-tiga perang ini, US pada mulanya enggan untuk masuk campur tetapi telah ditarik untuk ikut sama.

bersambung....WUJUDNYA SATU KUMPULAN RAHSIA YANG MERANCANGKAN PERANG-PERANG DAN REVOLUSI-REVOLUSI INI.

No comments: