Pages

Sunday, May 9, 2010

Maksiat gadis genius ( mesti baca )




HANIM kini dibelenggu persoalan sama ada taubatnya diterima Tuhan.


PINTAR akademik nampaknya tidak memadai untuk menjadikan Hanim, 15, individu yang sempurna.
Kerana tidak memahami hukum agama dan tidak diselarikan dengan akidah yang mantap, keputusan cemerlang 5A yang diperoleh dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) sebaliknya menjadi tiket untuk Hanim berbuat sesuka hatinya.
Aktif dengan aktiviti kokurikulum semasa di sekolah rendah, namun semuanya berubah sebaik sahaja dia melangkah masuk ke sekolah menengah.
“Kerana mendapat keputusan yang cemerlang dalam UPSR, ibu dan bapa tidak kisah kalau saya keluar malam. Saya bebas melakukan apa sahaja yang diingini kerana mereka percaya saya mampu menilai perkara baik dan buruk.
“Lagipun mereka sibuk dengan perniagaan, jadi mereka tidak ada masa untuk memberi sepenuh perhatian kepada saya,” ujarnya.
Dengan kesempatan itulah, hobinya yang sebelum ini rajin belajar diubah kepada kerap ponteng sekolah. Lokasi melepak semasa dia ponteng ialah di Pasar Seni, KLCC, MidValley dan restoran makanan segera.
Licik melindungi jejaknya, Hanim yang menyalin pakaian sekolah dengan kemeja dan seluar jean ketika ponteng sekolah akan kembali menyarung identiti pelajarnya sebaik mahu pulang ke rumahnya yang terletak di Kepong.
Black Metal
Namun, daripada sekadar ponteng sekolah, Hanim, tanpa dirancang, terjebak dalam kejadian yang paling hitam dalam hidupnya.
“Asalnya saya dan rakan ingin menyambut tahun baru di KLCC tetapi akhirnya saya ditinggalkan sendirian kerana kawan-kawan mempunyai agenda masing-masing di lokasi lain.
“Jadi setelah berpecah dengan rakan-rakan pada malam itu saya dihampiri seorang gadis. Dia mengajak saya berbual-bual se hingga saya tertarik untuk mengikutnya pulang ke rumah,” katanya.
Gadis itu rupa-rupanya anggota sebuah kumpulan Black Metal. Hanim mengikuti gadis itu ke sebuah rumah di Hulu Langat, Selangor. Di situlah Hanim secara rasmi menjadi ahli Black Metal.
Ketika ditanya mengapa dia sanggup menjadi ahli Black Metal, kata Hanim dia sekadar ingin mencuba.
“Pada masa itu, saya berada di sebuah bilik yang gelap. Syarat untuk menjadi ahli ialah saya perlu minum darah kambing yang dicampurkan dengan darah saya. Perbuatan itu juga dilakukan di hadapan kepala kambing hitam.
“Selepas minum darah itu menggunakan sebuah mangkuk kecil, saya terus pening dan pengsan,” katanya.
Seks songsang
Sambung Hanim, sebaik tersedar, dia mendapati dirinya bogel tanpa seurat benang pun di tubuh. Malah, selepas itu dia mendapat tahu dirinya dirogol lima lelaki.
Dia bertanya kepada ketua kumpulan Black Metal itu yang dikenali dengan nama Man mengapa dia diperlakukan sebegitu, Man hanya menjawab seks bebas dan hubungan sejenis adalah perkara biasa bagi kumpulan Black Metal.
Bermula saat itu, Hanim terus terjerumus ke lembah maksiat. Seks bebas, hubungan sejenis dan minum arak menjadi perkara wajib bagi dirinya.
“Tiada istilah teman wanita bagi seorang ahli Black Metal. Malah teman wanita boleh dikongsi bersama. Seks beramai-ramai merupakan perkara biasa sehingga saya pernah melakukan seks dengan 13 individu termasuk wanita dalam satu masa.
“Selain itu, kami akan minum arak beramai-ramai dan menari bogel sambil menyanyi. Hidup kami ibarat burung hantu. Waktu siang kami tidur, sebelah malamnya pula kami aktif,” ujarnya.
Sebagai remaja yang belum mencecah 15 tahun, Hanim ternyata jauh berpengalaman dalam hubungan kelamin berbanding mereka yang seusianya.
Namun, permintaan teman lelakinya untuk melakukan seks seperti biasa ditolak Hanim setelah dia mula berasa bosan dengan kehidupan tanpa arah sebegitu.
“Dia (teman lelaki) memberitahu Man tentang reaksi saya itu menyebabkan Man naik marah kerana saya mempertikaikan peraturan yang ditetapkan. Akibatnya saya dipukul hingga tinggal separuh nyawa.
“Nasib baik ada sekumpulan lelaki yang kebetulan berkhemah di situ mendengar jeritan saya dan mereka datang membantu. Man dan ahli kumpulan kami yang lain melarikan diri,” katanya.
Hanim kemudiannya dihantar oleh kumpulan lelaki tadi ke rumah kakak angkatnya di Kajang kerana khuatir Man dan kumpulannya akan mencarinya semula.
Malangnya, kejadian itu masih belum mampu menginsafkan Hanim. Sebaliknya dia menjadi lebih liar. Dia menjadi gadis kelab malam yang merelakan dirinya diratah oleh seberapa ramai lelaki selain menjadi minah rempit.
Gugur kandungan
Hanim juga rela dirinya menjadi objek seks yang boleh diperlakukan sesuka hati oleh lelaki dengan rakus walaupun upahnya sekadar segelas air berkarbonat.
Lokasi tempat dia melampiaskan nafsu ialah di hotel murah, rumah sewa, tepi pantai dan lorong-lorong gelap di sekitar Lembah Klang.
Dia juga melakukan seks dengan bapa kakak angkatnya dan lebih malang keluarga kenalannya itu menganggap perkara itu biasa dalam kehidupan zaman moden kini.
“Hanyut saya ketika itu. Malah pelbagai jenis dadah seperti ganja, heroin dan pil khayal telah saya cuba. Saya juga pernah menggugurkan kandungan lebih daripada sekali,” katanya lagi.
Namun, Allah masih menyayanginya. Hanim diberi peluang untuk berubah.
Keluarganya berjaya mengesannya selepas hampir dua tahun dia melarikan diri dari rumah.
Keluarganya menghantar Hanim ke pusat pemulihan akhlak Baitul Islah di Bukit Beruntung, Rawang untuk menjalani rawatan.
“Mereka cukup sedih dan tidak menyangka anak sulung harapan mereka telah menjadi ‘gadis syaitan’. Mulanya saya memberontak ingin bebas tetapi semakin lama saya sedar akan lautan dosa saya.
“Terfikir juga sama ada dosa-dosa saya akan diampunkan oleh Allah kelak,” ujarnya pilu.
Nama sumber bukan nama sebenar.

No comments: