Pages

Sunday, August 24, 2014

Suami isteri ditahan rantai anak


ALVAR dirantai di pergelangan kaki oleh ibu bapanya atas alasan dia sering mendatangkan banyak masalah ketika berada di sekolah dan di rumah. - AGENSI
MEXICO CITY 23 Ogos - Sepasang suami isteri ditahan pihak berkuasa Mexico, selepas didapati bersalah merantai kaki anak lelaki mereka berusia 10 tahun sepanjang hari.
Mail Online melaporkan, Alejandro Hernandez, 44, dan isterinya Beatriz Enriquez, 34, mengaku merantai Alvar di pergelangan kaki atas alasan anaknya itu sukar dikawal.
Hernandez berkata, anak sulungnya itu tidak pernah duduk diam dan sering melakukan banyak masalah ketika berada di sekolah serta di rumah.
“Kami tidak bertindak kejam, kami sayangkan semua anak kami. Kami melakukan perkara itu kerana sudah buntu untuk mencari jalan penyelesaian yang terbaik.
“Kami lakukan demi kebaikan Alvar, dan sama sekali tidak pernah ada niat untuk menyakitinya," jelas Hernandez, yang turut memiliki empat orang anak lain.
Polis mengetahui kejadian itu selepas seorang individu yang dipercayai salah seorang daripada rakan Hernandez ternampak kelibat Alvar dirantai di dalam rumahnya di Poza Rica.
Polis berkata, ketika ditemui Alvar berada dalam keadaan tidak terurus dan kini dia diletakkan ditempat yang selamat.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20140824/lu_07/Suami-isteri-ditahan-rantai-anak#ixzz3BG5AQDYw
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments: