Pages

Monday, September 30, 2013

500 buah kereta vintaj Chevrolet dilelong



ORANG ramai mengerumuni sebuah Chevrolet Impala tahun 1959 sebelum kereta klasik itu dilelong di Pierce, Nebraska, Amerika Syarikat kelmarin.


PIERCE, Nebraska - Beribu-ribu peminat kenderaan berkumpul di sebuah ladang di sini untuk menghadiri acara lelongan kereta-kereta vintaj Chevrolet yang dianggap terbesar di Amerika Syarikat kelmarin.
Pembeli kereta antik, peminat sejarah dan orang ramai berpusu-pusu untuk melihat secara dekat 500 buah kereta vintaj yang dilelong pada hujung minggu lalu.
Kereta-kereta tersebut adalah milik mendiang Ray Lambrecht yang merupakan pengedar kenderaan Chevrolet selama 50 tahun.
Lambrecht dikatakan menyimpan semua kereta yang tidak terjual di merata-rata tempat. Sebanyak 430 buah kereta dan trak pikap dialihkan dari bawah pokok. Sebanyak 50 buah lagi yang berada dalam keadaan baik diambil dari parkir berbumbung.
"Anda tidak akan jangka bahawa semua kereta ini masih wujud di sini. Saya harap para pembeli tidak kecewa kerana bukan semua kereta ini berada dalam keadaan yang sempurna," kata salah seorang ahli keluarga Lambrecht, Cassie Wondersee.
Antara kenderaan yang dilelong ialah trak pikap Cameo tahun 1958 dengan odometer menunjukkan ia hanya bergerak kurang tiga kilometer serta dua buah Chevrolet Impala tahun 1964 dan 1963 berwarna merah.
Acara lelongan itu menyebabkan kawasan yang jarang dikunjungi tersebut menjadi begitu meriah sehinggakan para pekerja restoran makanan segera dan kedai runcit menyewakan bilik masing-masing kepada pengunjung yang datang dari jauh. - AFP


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0930&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_03.htm#ixzz2gJnP3UK5 
Hakcipta terpelihara 

No comments: