Pages

Tuesday, April 16, 2013

Dihukum tipu masih dara



Wanita diarah bayar RM24,000 bohong suami ketika kahwin

ABU DHABI: Gara-gara menipu dirinya masih dara sedangkan dia sudah berkahwin sebelum bernikah sekali lagi, seorang wanita diarah membayar pampasan 30,000 dirham (RM24,000) kepada suaminya.
Mahkamah Rayuan Abu Dhabi menyokong keputusan awalnya hujung minggu lalu yang mendapati wanita Mesir itu bersalah atas tuduhan menipu suaminya, lapor akhbar di sini, semalam.
Hakim mahkamah diberitahu, wanita berkenaan yang sudah bercerai dengan suami pertama, memberi kenyataan palsu dengan bantuan bapanya.

Nilai pampasan itu juga sebenarnya ditambah. Hukuman awal memutuskan pampasan sebanyak 10,000 dirham (RM8,100).

Hakim mahkamah diberitahu, wanita berkenaan yang sudah bercerai dengan suami pertama, memberi kenyataan palsu dengan bantuan bapanya.

Tertuduh dan bapanya menyatakan dalam kontrak perkahwinan mereka bahawa dia tidak pernah berkahwin atau melakukan hubungan seks, lapor Al-Bawaba.

Rekod mahkamah mendedahkan, suami wanita itu menerima satu mesej teks daripada seorang yang tidak dikenali bahawa isterinya sebenarnya pernah berkahwin.
Mesej itu diterima selepas perkahwinan mereka sudah berlangsung tiga tahun dan dikurniakan seorang anak.

Satu salinan dokumen perceraian wanita itu juga dihantar kepada suaminya sebagai bukti. Ia menyebabkan suaminya mengemukakan saman terhadap tertuduh atas tuduhan menipu.

Lelaki itu menuntut pampasan dari segi masalah emosi yang dihadapinya selepas mengetahui perkara itu selain mengalami kemurungan dan tidak lagi mempercayai orang lain selepas ditipu isteri sendiri.

Dia juga menuduh isterinya menjalani pembedahan untuk membolehkan dia percaya mengahwini anak dara. - AGENSI

No comments: