Pages

Friday, March 9, 2012

Israel belum sedia hadapi kesan perang

myMetro | Israel belum sedia hadapi kesan perang: "BAITULMAQDIS: Israel tidak bersedia sama sekali bagi menghadapi kesan peperangan, kata seorang anggota Parlimen rejim Zionis yang bertanggungjawab terhadap persediaan rakyat menghadapi peperangan.

Zeef Bielsky memberitahu demikian kepada wartawan ketika ketegangan semakin meningkat berhubung kemungkinan perang dengan Iran meletus.


Dia menyalahkan kerajaan Israel kerana bersikap tidak endah dan berkata, negara itu menghadapi kekurangan topeng gas dan kubu yang amat ketara. “Hari ini, hanya 60 peratus penduduk, antara 4.5 hingga lima juta orang, memiliki topeng gas. Ketika ini, 1.7 juta penduduk tidak mempunyai perlindungan daripada bom atau kubu.

“Kita sepatutnya bersedia setiap masa untuk berdepan dengan apa juga keadaan. Tetapi, hari ini, kita tidak bersedia langsung,” kata Bielsky.


Menurutnya, kekurangan topeng gas adalah kesan daripada kegagalan rejim Zionis menyediakan dana secukupnya kepada dua kilang Israel yang mengeluarkan topeng itu. - AFP"

'via Blog this'

No comments: