Pages

Tuesday, January 17, 2012

Apartmen di Beirut runtuh, 11 maut


ANGGOTA penyelamat Lubnan mengusung mangsa yang ditemui di bawah runtuhan selepas bangunan enam tingkat di tengah Beirut itu runtuh pada Ahad lalu. Setakat ini 26 terbunuh dan dipercayai masih ramai lagi yang terperangkap di bawah runtuhan berkenaan. - Foto AFP-bharian
Jan 17, 2012 9:54 am

BEIRUT 16 Jan. - Sebanyak 11 orang terbunuh apabila sebuah blok apartmen lama setinggi enam tingkat runtuh di sini, semalam.
Agensi berita nasional ANI memetik Persatuan Palang Merah Lebanon melaporkan, setakat ini 11 mayat telah ditemui dan 11 penduduk yang cedera ditemui di bawah runtuhan bangunan apartmen itu.
Blok apartmen lama di daerah Ashrafiyeh di timur Beirut itu runtuh tiba-tiba petang semalam.
Antara mereka yang terbunuh ialah seorang kanak-kanak perempuan berumur 15 tahun yang tinggal bersama neneknya, yang hanya mengalami kecederaan.
Antara mereka yang turut cedera ialah seorang lelaki warga emas berusia 73, dua warga Sudan dan seorang masing-masing warga Mesir dan Filipina.
"Ia seperti gempa bumi" apabila blok apartmen itu runtuh, kata seorang saksi kepada stesen televisyen tempatan MTV.
ANI melaporkan bangunan itu sudah lama tidak dibaiki dan hujan lebat yang turun baru-baru ini menyebabkan keadaan bangunan itu semakin teruk. - AFP
Utusan Malaysia Online - Luar Negara:

'via Blog this'

No comments: